tirsdag den 3. januar 2017

Fem par i januar

Bare for sjov har Trine og jeg lavet en lille strik-minimum-5-par-strømper-i-januar-knitalong på Instagram. Flere har meldt sig og jeg glæder mig over, at vi kan inspirere og motivere hinanden til at strikke skønne strømper. Der er ingen regler; vi skal bare hygge os med at strikke strømper og få tyndet lidt ud i lagerbeholdningen....eller købe nyt, hvis man har det - for mig ukendte - problem, at man mangler strømpegarn (og det er der faktisk nogle, der gør) 

Jeg var netop startet på endnu et par i rester, to tråde på pind 4, den første januar, så de tæller selvfølgelig med selvom vi først aftalte KAL'en den 2. jan. 
Altså, hvis nu jeg ville, så kunne jeg jo strikke fem par af denne slags om ugen. Det tager jo nærmest ingen tid...... Jeg synes dog det er meget rarere at strikke på pind 2,5 end 4, så selvfølgelig bliver jeg nødt til at slå op til et par almindelige tynde strømper snarest. 

Heldigvis har jeg en enkelt ledig pind 2,5! Én!!! De andre er optaget af halvfærdige strømper som jeg slog op til sidste år og som derfor ikke tæller med i januar-KAL'en. Og jeg har faktisk mange pind 2,5. Mange par strømper undervejs! De skal nok blive færdige engang med tiden. 

Jeg får ikke strikket meget i denne uge. To aftenvagter og tre nattevagter = 42 arbejdstimer! Men lidt har også ret og siger man ikke noget i retning af: det er de små ting her i livet, der giver de største glæder? 




4 kommentarer:

  1. Det er sjovt som man kan være forskellige som strikkere, jeg strikker stort set kun 2-tråde-på-pind-4 strømper. Jeg synes der er god varme i dem og de er overskuelige at strikke (jeg er nok lige lidt langsommere end dig). Jeg er typen, der bliver fristet til at købe nyt i forbindelse med en KAL - også selvom lageret nok rækker til 5 par. Go arbejdslyst til dig

    SvarSlet
  2. God ide, og ja, det er dejligt at vi kan inspirere hinanden. Jeg strikkede 12 par sidste år, men har stadig garn på lager:-)

    SvarSlet
  3. God ide at inspirere hinanden til sokkestrik. Jeg følger med fra sidelinien - for mange år siden, da jeg var på højskole, strikkede jeg vildt mange sokker, så nu holder jeg (stadig) lige en pause ;o). Ok , der kan hoppe et par på pindene i ny og næ - men alligevel. ;o)

    SvarSlet
  4. God ide med de strømper. Fik styr på mit strømpegarnlager. Dejligt at du er begyndt at blogge igen

    SvarSlet