fredag den 9. maj 2014

Det er godt nok grimt

Altså, på afstand ser det fint nok ud. Men tæt på.......!!!!
Da jeg startede på sjalet, havde jeg vist kun strikket et halvt års tid - og det ses altså! Heldigvis bliver det pænere opefter. Og jeg ved jo, at vask kan udrette noget, der minder om mirakler, hvad ujævnheder i uld-strik angår. Så jeg tror, det ender ok!

Dette sjal bliver et godt bevis på, at øvelse gør mester....(åh, jeg vil så på ingen måde kalde mig selv mester i mønsterstrik - eller i noget som helst andet iøvrigt, men I ved hvad jeg mener....man bliver dygtigere med tiden; det strikkede bliver mere jævnt; pænere......).

Jeg har strikket videre; godt og vel tre rækker blomster er sjalet vokset med den sidste uge. Det er hyggeligt at strikke mønsterstrik. Jeg glemmer nogle gange, i lange, lange perioder, hvor meget jeg holder af det. Lige nu husker jeg det!
                              
Weekend, ja, det er jo sjældent ensbetydende med fri for mit vedkommende...... Nattevagt fredag, lørdag og søndag! Mens andre er til uldfestival i Saltum og/eller til Åbent Hus i Garnudsalg, ligger jeg altså i min seng og sover..... Og når jeg står op, vil jeg strikke videre på Tusindfryd - når jeg liiiiiiige har tjekket Instagram og blogland....... Der er helt sikkert nogle, der har oplevet noget, der er mere spændende end at sove!!!!
God weekend :-)

7 kommentarer:

  1. Hvad er det nu for noget vrøvl, at du ikke er mester? Du strikker da mange rigtig skønne ting, sjalet er et rigtig godt eksempel :-)
    Hvis det er nogen trøst, du er ikke alene; jeg skal også arbejde nat i weekenden og sove om dagen. Jeg overvejer dog en tur i Garnudsalg i dag, tiden må vise, om jeg kommer afsted.
    God arbejdsweekend :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun tilslutte mig Lyders kommentar. God arbejdslyst :)

    SvarSlet
  3. Jeg synes det ser rigtig flot ud! Nogen gange er det jo også rart at føle, man rent faktisk udvikler sig. Jeg skal også arbejde i weekenden, dog om dagen ;-) God arbejdslyst

    SvarSlet
  4. Hej Lea - no worry. Alt flerfarvet strik er grimt før vask. Og hvis du også damper med vådt klæde efterfølgende, bliver det rigtig flot :o) Det havde været hyggeligt at rende på dig i Saltum - men måske næste år ? ;o)

    SvarSlet
  5. Er det Kauni du strikker den i ? Jeg er igang med et ligende projekt i Kauni men jeg syntes at de to tråde filtre sig ind i hinanden under arbejdet. Det er pis.. irreterende

    SvarSlet
  6. Du kan bare tage det roligt, det er utroligt hvad en uldvask i maskinen kan udrette på det. Fede sokker du igen igen har gang i.

    SvarSlet
  7. Jeg hyler med koret - en vask gør underværker. Og skulle det ikke jævne det helt ud, så er det da sjovt at have en påmindelse om, at man har udviklet sig :-)

    SvarSlet