onsdag den 15. oktober 2014

Jeck og Tadpoles

Disse to par strømper startede jeg på før nakken begyndte at drille - de har derfor været ualmindeligt lang tid undervejs, men for en uge eller to siden, fik jeg begge par færdige.

Det er mit første par Jeck, men sikkert ikke det sidste, da jeg synes, at det enkle mønster er fint og gør strømpen en anelse mere interessant end en almindelig glatstrikket.... Jeg har strikket strømperne i Opal Maskenball. Opskriften ligger gratis på Ravelry; designeren er Regina Satta.

Det er til gengæld ikke første gang, jeg strikker et par Tadpoles. Disse må være mit femte par - og helt sikkert ikke det sidste. Jeg har sagt det før: Tadpoles er så nemme og hurtige at strikke; mønsteret er logisk og enkelt. Disse er strikket i en lækker meleret brændt orange Arwetta - og det fremgår jo ikke helt af billedet....(nu må jeg snart begynde at lægge mobilbilleder ind på bloggen; de er altså af en bedre kvalitet end dem fra mit digitalkamera)
Opskriften er gratis på Ravelry, designeren er Jenna Swanson og ja, den er på engelsk, men der er diagram til mønsteret, så man strikker bare efter sin sædvanlige strømpeopskrift og tilføjer det fine mønster. Hvis man altså synes, det er fint....og man har lyst til at strikke sådan et par strømper.....

Jeg strikker stadig ikke på fuld kraft, men jeg strikker og det er dejligt! Skovtur vokser stille og roligt og en skønne dag er den færdig. Tingene tager lidt længere tid nu, men det er ok!

11 kommentarer:

  1. Jeg bliver rigtig glad når jeg læser dit indlæg. Du skriver du strikker, omend ikke i den fart, som tidligere, men du gør det og jeg kan fornemme det glæder dig.
    Min mand lever også med to diskusprolabser og jeg ved hvor svært det er, når man ikke kan det samme som tidligere, men det at finde de små ting man stadig kan betyder rigtig meget.
    Så nyd alle de ting du kan kan klare og som glæder dig. Held og lykke

    SvarSlet
  2. Smukke strømper, og godt at du har det bedre. Dejligt at gøre det man kan, og lidt hat også ret:-)

    SvarSlet
  3. Det er da dejligt, at du er i gang med strikningen igen. Det er svært at undvære. Håber, at det bare går fremad.

    SvarSlet
  4. Du er så god til de der strømper. Ville ønske jeg gad dem også for er sikker på de ville give lykke og varme fødder til børne her i huset.
    Dejligt at læse st du har det beder.

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle fine strømper, du har lavet. Dejligt med mønsterstrømper med en enkelt opskrift, det gør dem så meget mere interessante at se på

    SvarSlet
  6. Åh, bliver helt misundelig, bare jeg var i sokkestrikkehumør, de er godt nok flotte, Tadpoles er bare nem, og nu må jeg da lave et par Jeck, for dem havde jeg ikke set før.....

    SvarSlet
  7. Hvor er det godt at høre, at der er bedring på vej, Lea - det er ikke det samme uden dine indlæg :-) Jeg må altså huske, at holde fast i det med strømperne, men pyha, hvor jeg synes det er svært - nu med Grønland og alt muligt andet nyt strik hele tiden - der er SÅ mange fristelser hele tiden :-) Nå skidt - det er trods alt et luksusproblem :-) Fortsat god bedring - må du komme op på fuld strikketid igen :-)

    SvarSlet
  8. Hej Lea. Dejligt at høre, at din nakke er i bedring. Det er nogle flotte sokker, du har lavet - jeg glemmer hele tiden hvor mange variationsmuligheder der er i strømpestrik. At man fx kan strikke flotte mønstre ;o)

    SvarSlet
  9. Fantaktisk lækre strømper:-)
    god bedring.

    SvarSlet
  10. Sådan der - jeg kan ikke strikke noget der bare liger strømper

    SvarSlet
  11. Hej, jeg kan ikke rigtigt finde dine kontaktoplysninger på bloggen. Er det muligt for dig at sende en mail til blog@woolspire.com? Det drejer sig om muligt sammenarbejde.

    Med venli hilsen
    Vladislav

    SvarSlet