mandag den 18. februar 2013

Skulderblad x 2

Det er ikke fordi jeg har strikket to af Bente Geils model Skulderblad. Næh, jeg er derimod ved at trævle op. I erkendelse af, at jeg ikke får det strikket!

Det er mere end et år siden jeg sidst strikkede på det. Siden har det bare ligget i en skuffe. Jeg manglede to blade i at være færdig med den ene bort. Overvejede kort at lade det ligge i tilfælde af, at jeg en dag ville tage mig sammen. Men nej, jeg trævler op og bruger garnet til noget andet! Måske et andet sjal. Måske en poncho. Måske noget helt tredie. Garnet er lækkert, så jeg skal nok få det brugt.
Nu har jeg så en ufo mindre :-) Jeg har iøvrigt gået dem allesammen igennem og tror ikke, der skal trævles mere op. Ikke nu ihvertfald.

Nå, det var det ene Skulderblad. Det andet skulderblad er mit eget. Altså, det kropslige. Jeg skulle jo fejre min ferie og det gjorde jeg ved tatovøren! På højre skulderblad har jeg fået et flot svunget M.

M for min mormor, der hed Martha og som jeg kaldte Mulle. Mulle døde i efteråret. Få dage før sin 88 års fødselsdag. Jeg savner hende, men hun var klar! Efter et langt indholdsrigt liv, var hun ikke glad for at tilbringe de sidste år i en kørestol afhængig af andres hjælp. Hun glædede sig til at gense sin bror Peter. Jeg ved, at de har det godt - Mulle "besøgte" mig nemlig en nat få uger efter hun døde; hun var så glad og spurgte om ikke det var ok, at hun holdt en onsdagsfest og jeg sagde: det er helt ok, Mulle, hold du endelig din onsdagsfest! Hun strålede af glæde!!!

Skulderbladet var ikke det eneste, der blev pyntet. Længe har jeg villet have tre stjerner på min arm og det fik jeg! En stjerne for hver stjernestund det har været at føde mine skønne unger!
Jeg er nok omtrent verdens største bangebuks; jeg er også i den grad en TudeMarie, men jeg er altså også lidt en "rocker-tøs". Jeg synes tatoveringer er flotte! Jeg skal have flere!

Men det må vente for nu skal jeg strikke videre på Amalie.

8 kommentarer:

  1. Hellere trevle op end at gå og irritere sig ..... Fedt at du har en mening/historie til dine tatoveringer , det gør dem bare mere betydningsfulde og smukke :-)
    I øvrigt er du vist længere med Amalie end jeg er ;-))

    SvarSlet
  2. Det er godt for en at få ryddet energi sugende ufoer væk,og jeg synes også det er flot med tatoveringer,mening eller ej,kan man selv lide dem,kan andre blande sig udenom,:),mon der kommer et billede af Amalie ?

    SvarSlet
  3. Sådan kan det gå... og ja, hellere trævle op end det bare ligger og irriterer.
    Hvad angår tatoveringer så det ikke min kop te men vi er da heldigvis lov at være forskellige, ik ... så alligevel tillykke :o)

    SvarSlet
  4. Nogle ufoer må bare lade livet. Det er bedre end at strikke dem færdig og aldrig bruge dem.
    Seje tatoveringer du har fået og jeg kunne godt forestille mig, at de vil passe godt til dig. Selv er jeg ikke lige typen til den slags, men dine er flotte.

    SvarSlet
  5. Hvor er det godt at få ryddet lidt ud i ufo'erne, jeg trævler også op ind imellem

    SvarSlet
  6. ja mine ufoer fik også en omgang for et stykke tid siden blev træt af dem alle så de røg tilbage på nøgler...

    ville aldrig turde at få lavet tatoveringer det er jeg for meget en tudetøs til :-)

    SvarSlet
  7. Hej Lea
    hvis man ved med sig selv, at en ufo for altid vil forblive en ufo - så er der heller ikke meget andet at gøre end at tage den over tværs og trævle op :o)
    Det lyder til at være en meget sød mormor du har haft - hun fortjener sit M :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Fede fede tatoveringer Lea, hvor er du sej og modig. Jeg har også en, tænker også altid på flere :-)

    SvarSlet