torsdag den 16. januar 2014

Tankestreg

I juni sidste år købte jeg garn til en Tankestreg til min lille niece, der på det tidspunkt var knap to år. Jeg gik også igang med kjolen i juni; måske endda samme dag som jeg købte garnet..... Og jeg strikkede stribe på stribe - indtil jeg ikke gad mere. Og så lå kjolen bare hen. Halvfærdig. Og niecen fyldte to år i august - og fik noget helt andet end en hjemmestrikket kjole i fødselsdagsgave!

Men nu har jeg sørme taget mig sammen! Mandag aften ledte jeg efter garn til en flerfarvet trøje til mig selv. Garn har jeg sådan set nok af, men åbenbart ikke i de rigtige farver......efter flere strikke-farve-prøver opgav jeg og greb sådan nærmest i protest den halvfærdige Tankestreg og ville bare lige strikke et par striber mere mens jeg surmulede over, at jeg ikke kunne komme igang med den flerfarvede...

Før jeg fik set mig om var kjolen færdig og igår fik niecen den. Hun var på vej ud af døren til gymnastik, da jeg kom med den, så hun kunne ikke nå at prøve den, men hendes mor har efterfølgende skrevet, at den passer perfekt! Jeg har kun dette billede som jeg tog lige efter vask (og før jeg fik rettet på kjolen), men mon ikke jeg en dag kan "fange" niecen i den?! I dagslys vel at mærke, for mit kamera er ikke godt i kunstig belysning som det tydeligt fremgår af billedet.
At kjolen var ca syv måneder undervejs, kan kun tilskrives min manglende evne og lyst til at være strikkemonogam. Opskriften og modellen er der nemlig ikke noget i vejen med. Tværtimod! Tankestreg er, i mine øjne, en helt fantastisk kjole - skøn med sin ballonfacon, striber og rib. Hvis jeg gad, så strikkede jeg en mere i helt andre farver, bare fordi det er sjovt at sætte farver sammen. Men jeg gider ikke! Medmindre niecen kommer og siger "Faster Lea, vil du ikke strikke en Tankestreg mere til mig?". Og det er der nok ingen fare for, at en toethalvtårig gør!!!

Selvfølgelig skal der også være plads til strømper i dette indlæg. Min søster havde ikke kun købt Drops Fabel, da vi var i Silkeborg for nogle måneder siden. Hun købte også raggsokkegarn og på pind 4,5 bliver sådan et par meget hurtigt færdige....altså, når man først går i gang!
Min niece, ikke min brors 2½ årige datter, men min søsters 11 årige, ville også gerne have et par og jeg fandt noget lagergarn og strikkede hurtigt et par til hende også.
Lige nu har jeg kun 2 par strømper undervejs - og de er til mig selv! Det ene par startede jeg på nogenlunde samme tid som jeg slog op til Tankestreg......måske skal jeg snart se at få dem færdige.......

Eller også skal jeg strikke lidt på den trøje, jeg slog op til igår?  

12 kommentarer:

  1. Hvor er det godt du fik Tankestregen færdig - og at din niece kan få glæde af den. Hun er sikkert både flot og stolt :o)

    SvarSlet
  2. Når man strikker er det jo ikke tiden der er interessant, din tankestreg er blevet rigtig fin! Det er dine strømper også, men det er ikke helt lige så spændende...

    SvarSlet
  3. Den kjole er rigtig sød, den må hun bestemt blive rigtig glad for.
    Det er en heldig familie, der omgiver dig , med alle de hjemmestrikkede ting de modtager :-)

    SvarSlet
  4. Det er en sød kjole. Og godt at du blev færdig før niecen blev for stor. Jeg har desværre nogle halvfærdige 2-års børnetrøjer liggende, som børnebørnene for længst er vokset fra. Men de kan jo tages frem, hvis der kommer andre børn i omegnen. Din familie kommer ikke til at fryse om fødderne :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den sød, godt du fik den færdig :)

    SvarSlet
  6. din tankestreg er da blevet superskøn :-) og dejligt hun kunne passe den :-) Igen lækre sokker.. ja mine sokker er stadig kun i tankerne... har dog købt lidt strømpegarn.. men det ligger indtil videre meget fint på hylden i krearummet :-) Glæder mig til at se dit nye projekt...

    SvarSlet
  7. Der er ingenting, der er så skidt, at det ikke er godt for noget ;-) Hvor er den fin!

    SvarSlet
  8. Godt gået, Lea - der ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget ;-)

    SvarSlet
  9. Det er da godt, niecen stadig kan passe Tankestreg. Det er så flot en kjole, og det er nogle skønne farver, du har sat sammen

    SvarSlet
  10. Det er bare en rigtig flot kjole til en lille prinsesse. Og du er da allerede godt på vej med dit sokkeprojekt, det når du sagtens med den fart du har på, og skønt at have et godt sokkelager.

    SvarSlet
  11. Sikke en skøn lille kjole - en dejlig opskrift til sådan en lille størrelse og din udgave er lækker.
    Flotte strømper du har lavet, de må være et hit hjemme hos dig.

    SvarSlet
  12. Dejligt med lidt variation i strikketøjet. Godt at du nåede at få den skønne Tankestreg færdig inden hun voksede fra den. Dejlige farver du har valgt.

    SvarSlet