onsdag den 2. marts 2016

Space Girl m. fl.

Først og fremmest tusinde tak for de mange søde kommentarer på mit "gensyns-indlæg". Jeg er rigtig glad for at være tilbage i jeres dejlige selskab!

Jeg har lånt Yngstesønnens bærbare.....og får hjælp til at lægge billeder fra mobilen ind....jeg er temmelig uinteresseret i teknik og nogle ting orker jeg bare ikke lære - før det en dag måske bliver en nødvendighed....fx når drengene flytter hjemmefra ;-) Dejligt de gider hjælpe nu - og ja, ja, jeg lærer det jo trods alt nok en dag.

Af en eller anden årsag strikkede jeg stort set ikke i november, december og første halvdel af januar, men så fik jeg pludselig lyst til at færdiggøre Bag Gitter og så snart den var færdig, slog jeg op til en Space Girl. Jeg havde set en flot lilla udgave af den i strikkecafe (det er Susannes jeg hentyder til) og tænkte jeg ville lave en i samme farve, men jeg tror altså, at jeg er blevet smittet af Lene og hendes forkærlighed for blå....ihvertfald er min Space Girl BLÅ........meget blå!!!

Den er strikket i to tråde Coast, farven hedder Jay og jeg har brugt lidt over 300 gram. Modellen er designet af Heidi Kirrmaier. Jeg synes, det er en skøn model! Den tog ikke lang tid at strikke; jeg var også næsten strikkemonogam....ved ikke hvad der sker for mig i år?! Færdige modeller og næsten ingen overspringshandlinger.....

En anden model, der blev færdig efter at have ligget stille et halvt år eller mere, er 3in1; den fedeste model, jeg har set i årevis!!! Designet af Atelier Alfa. Jeg er helt vild med lag-på-lag-effekten og modellen er sjov at strikke (altså, bortset fra de mange vrangpinde, der følger med, når der er meget vendestrik). Jeg har strikket den i geilsk bomuld/uld.... Og jeg har en to´er i supersoft på pindene!

Uvasket og krøllet - og dårligt belyst her, men den er fed. Prøv at tjekke alle de fantastiske udgaver på Ravelry!!!

Jeg har mange ideer til kommende projekter - og mange ufoer, der venter på at blive færdige, men lige nu er det dog den geilske Velfærdsmodel, der lægger beslag på størstedelen af min strikketid!


11 kommentarer:

  1. Oj hvor er du produktiv. Flot spacegirl og en forrygende blå farve. Den model er også på min to-do liste. 3i1 blusen er også skøn og en sjov ide. Sjovt nok strikker jeg også på velfærdsmodellen. Glæder mig til at se din version.

    SvarSlet
  2. Skønne ting du har fået strikket. Flot blå farve til Spice girl. Dobbelt coast er også i mine tanker til et projekt. Indtil videre har jeg strikket velfærdsmodellen til min datter i enkelt coast. 3i1 blusen er rigtig sjov har set den hos http://annesindfald.blogspot.dk/. Velfærdsmodellen har jeg strikket til mig selv i uld/silke fra garnudsalg men det kradser lidt. Spændt på at se dit færdige resultat.

    SvarSlet
  3. hvor er det nogle skønne projekter du har færdiggjort. Sjov bluse med lag på lag effekt. Den må jeg vist kigge nærmere på. Er spændt på hvad der ellers kommer af pindene.

    SvarSlet
  4. Dejligt at du er tilbage i blogverdenen :-)
    Jeg må vist på Ravelry - den er skøn 3in1...

    SvarSlet
  5. Jamen, nu har jeg da aldrig; monogam strik er vel egentlig ikke så tosset. Du har i hvert fald strikket nogle lækre ting

    SvarSlet
  6. Blåt er "flåt", he he. Skøn Spacegirl ☺ Lag på lag trøjen kender jeg slet ikke, men den er garanteret sjov at strikke ☺ Her er jeg i gang med endnu en mohairjakke - hvorfor gør jeg det 2 gange? ;-)

    SvarSlet
  7. Blåt er "flåt", he he. Skøn Spacegirl ☺ Lag på lag trøjen kender jeg slet ikke, men den er garanteret sjov at strikke ☺ Her er jeg i gang med endnu en mohairjakke - hvorfor gør jeg det 2 gange? ;-)

    SvarSlet
  8. Den er rigtig flot, den 3 i 1. Og det samme er spacegirl - farven er rigtig flot. Spændende med velfærdmodellen - den har jeg også kig på ..

    SvarSlet
  9. Godt gået, Lea! Flot Spacegirl du har præsteret og en vidunderlig farve. Jeg kommer også til at strikke mindst en mere. Og den der 31en, den er jeg vild med, der kommer jeg måske også en dag. Velfærdsmodellen bliver altså også rigtig god, jeg glæder mig til at se den færdig. Tak for linket.

    SvarSlet
  10. Sikke meget du får lavet!
    Det er en fantastisk blå farve, du har valgt! Jeg er altså nødt til at strikke den trøje:-)
    Jeg har aldrig strikket en kjole, men velfærdsmodellen ville være et godt bud...

    SvarSlet
  11. Hej
    Jeg sidder og kæmper med Ravello trøjen. Har en engelsk opskrift. Har nu prøvet at starte forfra 4 gange. Kan simpelthen ikke få halsen til at passe ved at følge opskriften. Kan du hjælpe

    SvarSlet