tirsdag den 28. juni 2011

Mange bække små......

.....gør en stor å.

Og en dag ender mange små firkanter med at blive det fedeste tæppe!! Da jeg endelig kom igang med at hækle firkanter til Sommerkjolen genopstod min drøm om at hækle et tæppe bestående af de såkaldte oldemorfirkanter.

Igår fandt jeg en opskrift på små firkanter (jeg kan nemlig ikke den slags udenad) og begyndte at hækle.

Og idag har Karen linket til en blog med de allerskønneste hæklede tæpper, stjerner, hjerter mm. Jamen, jeg sad bare og savlede over alle lækkerierne - er du også vild med hæklede tæpper i fede farver, så kig på denne side. Skøn inspiration, ikk?

Mit tæppe må gerne være et langtidsprojekt. Jeg strikker jo også. Syren skrider fremad (men jeg er ikke tilfreds med mit hulmønster, så......må lige finde ud af om jeg kan leve med det; er jo antiperfektionist så mon ikke???........eller også må jeg jo trævle op!!!!!). Og så er der et par sjaler på pindene. Og en bluse og en kjole, der presser på for at blive strikket.

De første prøvefirkanter; har nu lavet nogle,
 der er lidt større og i friskere farver :-)

Fem klip med rosensaksen; så er vasen
fuld af Flammentanz. Utroligt at de tynde
stilke kan bære så mange blomster!

2 kommentarer:

  1. Fine fine firkanter i lækre farver. Og meget lækre roser.

    SvarSlet
  2. Jeg har også savlet over den side.
    Men de bliver da superfine dine lapper.
    Glæder mig til at se dem som tæppe :)

    SvarSlet