onsdag den 28. august 2013

Hæklet tæppe færdigt

Forleden blev jeg færdig med det hæklede tæppe. Det er blevet så fint, synes jeg. Ikke verdens største tæppe - det måler kun 95 x 140 cm, men det er tilpas i størrelsen til at smide over sig når man sidder og strikker (eller hækler flere tæpper).

Striberne er på langs; jeg synes 140 cm ville være for meget i bredden - og jeg gad iøvrigt heller ikke hækle det så stort! Jeg havde heller ikke garn nok til et større tæppe! Og jeg gad ikke tage ind til byen efter mere. Derfor endte det på de 95 x 140.

Jeg kunne måske godt have taget mig sammen til at rette lidt på tæppet før jeg tog et billede, men det gad jeg (åbenbart) heller ikke; derfor ser det noget skævt ud på billedet..... Nu kan det ikke vare længe før jeg regner på hvor mange luftmasker, jeg skal starte næste tæppe med. Ikke så mange som her ihvertfald for på det næste skal striberne være på tværs!
Strømper har jeg sørme også fået strikket. To par er færdige og der er slået op til et nyt par (nå, ja, og så ligger der vist stadig to strømper, der lige mangler en makker). Her et par Monkeys i Drops Fabel:
Og her et par stribede i Arwetta rester (på nær to af farverne, der er Qualitäs eller noget i den retning):
De stribede orkede jeg næsten ikke strikke færdige, men jeg har været så letsindig at melde mig til en "stribede-strømper-kal" i Sock Knitters-gruppen på Ravelry og havde postet et billede der, da jeg lige var gået i gang med strømperne (for en evighed siden)......og eftersom kal`en udløber 31/8 var det ved at være på tide at få dem færdige. Så jeg tog mig sammen! Det kan jeg nemlig godt engang imellem :-)

Og nu skal jeg pakke garn og pinde og gøre klar til strikkehygge i "mødregruppen" i aften! Hvad jeg pakker i tasken, kommer der måske lidt om på bloggen i morgen......

8 kommentarer:

  1. Dejligt tæppe. Jeg er også blevet noget grebet af tæppe-hækling. Det er nogle lidt langvarige projekter, så det er jo god med nogle sokker ind i mellem.

    SvarSlet
  2. Skønne farver i både tæppe og strømper :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med et meget flot tæppe Lea, det er så skønt, og fedt at striberne er på langs :)

    Fede fede sokker!!! Godt du gad blive færdig, for de stribede er da alt for fede!!!

    SvarSlet
  4. Hej Lea. Flotte ting du har fået færdig. Dejligt med sådan et tæppe til lige at smide over benene. Og sokker nr. 2 ser lidt avancerede ud. Er det neverkont ?

    SvarSlet
  5. Tæppet er blevet rigtig flot, lige tilpas størrelse til at smide over benene her til vinter.
    Sokkerne er skønne, godt du gjorde de stribede færdige, de er helt forrygende.

    SvarSlet
  6. Hold da op du har da fået noget fra hånden her i sommer. Dejligt tæppe og nu kommer tiden hvor vi finder strømperne frem igen, og dem er du allerede i gang med. Superflotte og specielle.

    SvarSlet
  7. Rigtig flot tæppe. Og hvis det lige passer til over benene når man strikker/hækler - ja - så har det jo den perfekte størrelse :-)

    Lækre strømper.

    SvarSlet
  8. hold da op du har da gået til den med det tæppe, det er da blevet rigtig flot :-)

    lækre sokker er især helt vilde med de stribede.... bare det var mig der gad at strikke strømper for de er nu meget rare at have på til vinter...

    SvarSlet