tirsdag den 4. februar 2014

Snart....

....kommer posten med en pakke garn til mig; bare en lille en, men den er vigtig. Jeg mangler nemlig garn til min blå Tempelblomst. Den er tæt på at være færdig og jeg glæder mig til at tage den i brug. Snart!

Mens jeg venter på garnet, strikker jeg strømper. Og Gekko. Og så har jeg slået op til en Tuk Tuk.

Jeg har kun strikket nogle få pinde på Tuk Tuk. Det har så til gengæld taget omtrent lige så lang tid som det tager at strikke en strømpe..... Arhmen, altså.....seks farver på pinden; dobbelttråd....der er altså nogle nøgler garn at holde styr på.... Suk! Har dog fået et par gode råd på Instagram, så nu er jeg (vistnok) ved at finde en måde at arrangere nøglerne på, så risikoen for seriøse forviklinger minimeres.....

Nogle af nøglerne er vundet så stramt op, at jeg ikke kunne fiske "indertråden" ud, men på de andre tager jeg selvfølgelig tråden både indefra og udefra; det hjælper på antallet af nøgler in action! Og jeg har netop hæftet alle opslagningstråde for der er sørme ingen grund til at have dem til at hænge og øge virvaret af tråde!!!

Hvorfor jeg strikker Tuk Tuk? Jamen, der var nogle farver, der ligesom bare ville strikkes sammen - og så er jeg jo frisk på at slå masker op til farveleg!
Ifølge opskriften skal der bruges 11 farver og sådan ser mit valg ud. Jeg kan nå at ændre mening, men jeg tror faktisk, det bliver ret godt sådan her.
Noget helt andet er så, om jeg får kludret rundt i garnet og ender med et rent garnhelvede..... Så tror jeg nok Tuk Tuk får navneforandring og bliver Træls Træls!!!!

9 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtig fine farverm du har valgt til din tuk tuk. Jeg glæder mig meget til at se trøjen, på billedet er ser det meget ordentligt ud men jeg kan levende forestille sig hvor meget uorden der kan bliver i 22 nøgler garn

    SvarSlet
  2. Det lyder som en udfordring med risiko for forviklinger. Men jeg er sikker på den ender med at blive super flot !

    SvarSlet
  3. Det er slet ikke så slemt, lige om lidt har du kun 5 nøgler at holde styr på.
    Du bryder trådene tit og på den måde får du lige som kludret ud :) fine farver du har valgt.
    Hilsen yt, som snart er færdig med kroppen til den ;)

    SvarSlet
  4. Det ser spændende ud. Jeg bliver helt svedig ved tanken om alle de farver på en gang ;-) Venter spændt på at se mere.

    SvarSlet
  5. Pyha, sikke en opgave, til gengæld bliver trøjen garanteret rigtig lækker. Jeg er vild med de farver, du bruger

    SvarSlet
  6. Det må vist siges at være en trøje med forviklinger, men skønne farver du har valgt :)

    SvarSlet
  7. Way det er flotte farver :-) glæder mig til at følge den. Det er mange nøgler garn at holde styr på.

    SvarSlet
  8. Det lyder som noget af et projekt du er startet op på der, men det er skønne farver du har valgt, så mon ikke det bliver en succes.
    Jeg glæder mig også til at se din tempelblomst.

    SvarSlet
  9. jeg har rigeligt af to nøgler men har stirret forelsket på den tuk tuk, men lige nu strikker jeg vist bare på min tempelblomst...

    SvarSlet