mandag den 20. august 2012

En næsten strikkefri uge

Det er helt utroligt så lidt man kan strikke på en uge!!! Jeg må indrømme, at jeg faktisk slet ikke savnede strikketøjet. Tiden har været fyldt godt ud med andre givende og afslappende aktiviteter.

Onsdag var sidste kursusdag på Nordlys Centret; i fem dage studerede og arbejdede vi med triggerpunkter i overkroppen og jeg kunne tage hjem i en dejlig "afspændt" tilstand; fyldt med god energi, nye erfaringer og med nye numre på mobilens kontaktliste. Hvis du er interesseret i kurser/uddannelser indenfor massage, akupunktur og kinesiologi mm. kan jeg kun anbefale dig at kigge ind på Nordlys og danne dig et indtryk af stedet!

Efter et par nattevagter har jeg to fridage i sigte og mon ikke jeg så får strikket lidt? Lørdag startede jeg på et par strømper til Den Voksne Datter - hun har selv købt et nøgle strømpegarn (Lana Grossa som bliver kombineret med nogle af Arwetta-rester).....for halvandet år siden.....så det er vel ikke for tidligt?? Har faktisk været igang med et par, men trævlede op fordi jeg synes det var en mærkelig opskrift og det blev nogle underligt brede skafter. Nu er jeg da endelig kommet dertil at jeg kan strikke strømper uden opskrift! Eller rettere: nu kan jeg huske den udenad. Strømpeopskriften altså. De sidste mange par strømper er strikket efter Bilkas strømpeopskrift som endelig er blevet lagret i min hukommelse. Og med den runde tå-aflukning som eneste ændring!
Det er kun blevet til nogle få cm. på den ribstrikkede sorte
Og sålænge jeg strikker strømper til
datteren, vokser den sorte ikke yderligere

Udsigten fra kursuslokalet på Nordlys
Forrige gang jeg var der, var det snestorm
Om snefnuggene hvirvler eller solen skinner over Almindsø
gør ingen forskel hvad skønheden angår!

4 kommentarer:

  1. Det er så dejligt at få tanket op på energidepoterne - og så kan man bagefter reflektere det hele ind på rette hylde med strikketøj i hænderne.
    Nordlys lyder bestemt som et godt og givende sted.

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem til pindene Lea, dejligt at få energidepoterne op igen og så endda på et helt fantastisk sted ser det ud til , smukke billeder du har taget.

    Strømperne ser skønne ud og skal nok varme når kulden igen indfinder sig i gamle Danmark, det sorte projekt ser fantastisk spændene ud glæder mig til at se mere.

    Kh Jane

    SvarSlet
  3. Ikke dårligt med sådan en Nordlys uddannelse :)
    Jeg strikker strømper som min mormor lærte mig det for mange mange år siden. De ser smarte ud dem du har gang i

    SvarSlet
  4. Dejligt at du har haft en god tur og fået lidt fornyet energi.
    Nu er du hjemme og straks gribes strikkepindene, man er vel hardcore strikker - strømperne er supersøde.

    SvarSlet