søndag den 7. oktober 2012

Det skal da fejres.....

....at fingrene har det bedre så jeg igen kan strikke, tænkte jeg igår, da jeg pakkede tasken for at tage i heldags-strikkecafé i Garn10.

Jeg vidste også hvordan jeg ville fejre det; nemlig ved, for første gang i lang tid, at slå op til en ny model. Jeg skulle bare lige købe garn først, for modellen jeg ville strikke, havde jeg ikke garn til. På ære!

Længe har Helga Isagers Honey været på to-do-listen. Efter lang tids overvejelse (bare spørg Ulla, der iøvrigt er helt anderledes beslutningsdygtig og kan vælge garn og farve på nul komma fem) - blev jeg enig med mig selv om at min Honey skal være grå og jeg købte derfor 75 g lækker grå mohair (og sådan noget havde jeg altså med garanti ikke på lager). Den lys grå supersoft er derimod fra eget lager!
Jeg glæder mig til min Honey; den bliver let og lækker. Og måske lidt småkedelig i de grå farver, men jeg synes jeg trænger til noget, der ikke "larmer" for meget og med det for øje er farven jo helt perfekt.

Honey bliver ikke færdig sådan lige med det samme; jeg har bare slået op og strikket et par pinde. Faktisk er jeg travlt optaget af at få min Sommer i Tokyo færdig. Og så er der jo også Olive som bare mangler et ærme!

Måske skal jeg udnævne oktober til at være "gør-mine-Isager-modeller-færdige"-måned?!

10 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at dine fingre bedres så du kan strikke igen .....og ja Honey er skøn og dine farver er efter min mening slet ikke kedelige men meget anvendelige jeg synes også tit der er noget elegant over sort/lys og mørkegrå.

    De bedste hilsner
    Jane

    SvarSlet
  2. Grå behøver bestemt ikke være småkedelig, jeg synes faktisk, den er ret flot - og så passer den jo til det meste.

    SvarSlet
    Svar
    1. p.s. Det er godt, fingrene har fået det bedte

      Slet
  3. Der er nu altså noget lækkert over gråt garn, godt fingrene vil være med igen, god jagt på Ufoer, måske skulle man følge efter :))

    SvarSlet
  4. synes absolut ikke grå er kedelig, har ikke mindre end 2 trøjer der ligger og venter på at jeg når til at strikke til dem og de skal være i grå...
    synes din grå ser rigtig lækker ud og fedt med mohairen, glæder mig til at høre hvordan resultatet bliver og er faktisk meget interesseret i at høre, hvordan den mohair opfører sig, har selv ikke fundet en, som ikke fnuldre helt vildt meget, hvordan er den du har valgt?????

    SvarSlet
  5. hej Lea
    Honey er bare så flot ! og dine farver er gode, fordi det muliggør forskellige sammensætninger - fx med et larmende tørklæde (hvis man lige har en dag, hvor man er til larm ;o)
    Den bliver flot !
    og så er jeg også spændt på din Sommer i Tokyo, for den kredser jeg selv lidt om.
    Dejligt at dine fingre har det bedre.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Jeg synes bestemt heller ikke at grå er kedelig og det er en flot model du har valgt og sommer i Tokyo bliver også flot er jeg sikker på. Det er to stykker arbejder som kræver en del koncentration så det er rart at have flere ufoer på lager.

    SvarSlet
  7. Jeg glemte lige at sige god bedring med fingrene.

    SvarSlet
  8. Selvfølgelig skal det da fejres med opstart og nyt garn. Du får jo også brugt lidt fra lageret ved den lejlighed.

    SvarSlet
  9. Hvor er det godt, at du er ved at være ok. Det er skrækkeligt ikke at kunne strikke.
    Det er pragtfulde projekter du har gang i, og din Honey bliver da forrygende i grå. Den grå silkemohair er fantastisk lækker. Jeg glæder mig til at se de 3 projekter efterhånden som du får dem færdige, men pas nu på fingrene, så du ikke tager for hårdt fat.

    SvarSlet