tirsdag den 28. december 2010

Strømpe-debut

Det går jo meget godt her!
Julen er vel overstået og jeg har strikket min første strømpe nogensinde uden hjælp (det par jeg strikkede for 25 år siden fik jeg jo seriøst meget hjælp til af mormor - måske strikkede jeg bare skaft og fod og overlod hæl og tå til hende?.....husker det ikke nøjagtigt).

Den, strømpen, der lige er kommet af pindene, er endnu alene! Har slået masker op til makkeren og strikket et par cm. Overvejede dog at nøjes med én strømpe for her i huset bliver den anden alligevel væk - måske kører vaskemaskinen på strømper og ikke på strøm?

Nå, tror nu alligevel jeg fortsætter med at strikke strømper! Næste gang dog med dobbelt tråd og på tykkere pinde og ikke med ribstrikket skaft og fod. Synes det går lige lovligt langsomt på pind 2½. Har ikke noget imod at strikke rib, men en hel strømpe.....

Har strikket i Mayflower Strømpegarn.

En strømpe fra pind på fod :-)
Mon den får en makker?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar