onsdag den 12. januar 2011

Småtingsstrikkeren

Det er ikke meget, der er sket på strikkefronten her, men det er selvfølgelig ikke noget nyt..... En omgang dårlig mave plus syge børn har sat tempoet yderligere ned.

Et par strømper mere (mit tredie par) er på vej af pindene og jeg har også gang i et par pulsvarmere. Strømperne strikkes i farveskiftegarn fra Bilka og pulsvarmerne i en tråd Drops Alpaca plus en tråd City (blandingsgarn fra G-B Wolle, ½ bomuld, ½ akryl). De er dejligt bløde og varme og sidder fantastisk på hånden.
Enkle og lynhurtige at strikke på Knit Pro strømpepind 3½. Er helt vild med dem, så der kommer nok et par mere på pindene. Sikkert i noget andet garn; skal have brugt nogle af de nøgler jeg kun har et enkelt eller halvandet af og som derfor ikke rækker til større projekter.
Som om jeg overhovedet har garn nok til bare ét større projekt!!!! Men der er lavvande i kassen efter juleindkøb, så jeg må strikke i garn fra lageret (kan man overhovedet kalde det et lager når man kun har ganske få kilo garn?) og der er kun få ens nøgler, så det er og bliver tid til småtingsstrik. Som sædvanligt :-)

Og apropos småtingsstrik, så er jeg blevet hooked på at strikke strømper og vil strikke minimum 24 par i år; to par pr. md. - det skulle da vist være et meget overkommeligt mål! Kan godt lide at lave noget jeg får brugt, noget, der er færdigt på ingen tid og noget, der ikke koster alverden :-)

Var på biblioteket og låne flere skønne strikkebøger, samt nogle Drops hæfter og Ingelise´s Strikkemagasiner (her synes jeg faktisk der er nogle fine kjoler og cardigans/jakker). Selvom jeg endnu ikke er nået til Stortingsstrik i min korte karriere bag pindene, så har man jo lov at drømme......

Og måske bliver det ved drømmene - måske er og bliver jeg bare en småtingsstrikker!!!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Jeg er vildt med den måde dine pulsvarmere er strikket på, den måde de bølger på er vildt flot, har du fulgt en opskrift? Tænker at man kunne strikke skaftet til et par strømper på den måde?

    SvarSlet
  2. Camilla, jeg har tænkt nøjagtigt det samme og vil lave strømper med sådan et skaft også. Det er jo såre simpelt; bare fire omgange vrang, fire omgange ret og så fremdeles! 36 masker så det er jo til at overskue...

    SvarSlet
  3. De er superfine dine pulsvarmere, jeg kommer lidt til at tænke på Michelin- manden med alle de folder ;-) - og et lager er vel et lager, uanset størrelsen :-)

    SvarSlet
  4. Du skal jo starte et sted og hjemmestrikkede strømper, er der jo ikke noget, der kan slå :-) Fine pulsvarmere :-)

    SvarSlet
  5. Lykke: Ja, der er virkelig noget Michelin-mand over dem :-) Får et skræmmende billede ind af mig i lyserød Michelin-agtig-kjole; nok meget godt det kun er et par pulsvarmere....
    Strikkeheksen: Nemlig. Hjemmestrikkede strømper er helt uundværlige - synes jeg nu hvor jeg har fundet ud af at jeg godt kan :-)Før jeg samlede mod til at bruge mine strømpepinde, syntes jeg måske at værdien af hjemmestrikkede strømper var lidt overvurderet, he, he..... Det var dengang!!!

    SvarSlet