fredag den 2. september 2011

Efterårsstrik

Det er efterår og lysten til varmt strik stiger. Jeg kender (nogle gange) min begrænsning og ved at jeg ikke får strikket nær så meget som jeg drømmer om. Derfor købte jeg en lækker strikcardigan igår, da Den Voksne Datter og jeg var på hyggetur. Åh, den er lækker blød og jeg er vild med farverne.

Faktisk synes jeg der er mange flotte strikkede modeller i butikkerne for tiden. Der er bare et men: det er jo for pokker polyester og akryl, det meste af det!! Yearks; jeg kan ikke gå med det. En ting er at det føles ubehageligt, noget andet er at jeg næsten selvantænder pga statisk elektricitet. Føj, for den, hvor jeg hader at få alle de stød!!!!! Når det er sagt, så findes der jo heldigvis også designere/fabrikanter, der bruger bomuld og uld - og selvom hjemmestrik er skønt, så er der nu altså også fede ting "ude i byen".

Der er mange gode grunde til at strikke selv; hovedårsagen til at jeg strikker er, at jeg slapper så dejligt af ved det. Og jeg vil have et afslappende efterår med meget strik :-)

Først og fremmest er der jo No. 1, som jeg glæder mig meget til at blive færdig med og tage i brug. Det varer dog lidt endnu; lynstrikker er jeg ikke og den står på tre lange nattevagter her i weekenden.

Det næste, der kommer på pindene er Tinas Tørklæde (Rasmilla), som jeg vil strikke til min mormor, der har fødselsdag 2. okt.

Derefter skal endnu et Camomille sættes igang. Og så vil tiden vise, hvad der kommer på pindene. Inspiration og fristelser er der jo rigeligt af!
Min nye strikcardigan
Jeg elsker den!!! Også selvom
der er lidt polyamid i. Det
meste er bomuld og
viscose - og lidt angora
Jeg ville jo absolut ikke
gide at
strikke en lignende model
Det ville tage mig flere år!!!
Godt H&M gad :-)




Den Voksne Datters
barselsgave til den lille nye
kusine. Man synes jo
næsten der er et
farvetema i dette indlæg...
Farverne til min mormors
fødselsdagsgave,
 som jeg
snart slår op til
Ribs, kakao og sand

3 kommentarer:

  1. Det er da også en vildt sød cardigan du har fundet - og i fine farver, der passer til alt. Jeg falder altså også af og til for fristelsen, men jeg må indrømme, at jeg efterhånden snart kun har hjemmestrikket i mit klædeskab ;o)

    SvarSlet
  2. Supersød trøje, du har erhvervet dig. Jeg har en opskrift på en trøje/sweater med nogenlunde samme mønster, jeg har kastet min kærlighed på. Og fine ting Rebecca har købt til kusinen forresten.

    SvarSlet
  3. Det er jo netop drømmene der driver os, fortsæt du med at drømme. Glæd dig til efteråret og alle de dejlige garner og designs der kommer frem, for det gør jeg :-)

    SvarSlet