fredag den 25. november 2011

Fisk eller teknisk uheld?

Det gik lidt bedre med fiskene fra Kastaniestrik end det gjorde med den syge høne :-) Altså, kunne ikke finde ud af det med den fransk knude til mund og øjne, men så gjorde jeg bare noget andet og det ligner da fisk (eller også er det bare fordi jeg ved hvad det er?).

Faktisk spurgte Yngstesønnen: mor, det er da fisk du har lavet, ikk? Jo, svarede jeg. Ja, jeg skulle bare lige være sikker for det kunne jo også godt være at du havde haft et teknisk uheld, sagde han så........(man må høre meget efter den høne!!!!).

Synes faktisk fiskene er meget søde, så nu pakker jeg dem ind og smider dem i pakke-sækken på jobbet og samme vej smutter et par pulsvarmere (igen efter Irenes opskrift). Jeg har aldrig tidligere deltaget i pakkelegen - og så vælger jeg at gøre det netop i år, hvor gaverne skal være hjemmelavede!!!! Suk! Og mig, der altid er i sidste øjeblik med alting......... Nå, men fiskene kom i vaskemaskinen torsdag eftermiddag; pulsvarmerne blev strikket sent her til aften/nat og vasket for en halv time siden og ligger nu til tørre. Så jeg når det hele alligevel.

Og nu, hvor klokken er tre natten til fredag sidder jeg og strikker på Ældstesønnens trøje. Den er det eneste af de igangværende projekter, der kan fange min interesse og strikkelyst lige nu. Meget godt for så kan jeg jo snart blive færdig med den.

Ryg og snart to færdige ærmer -
så skal der bare lige strikkes et par forstykker,
sjalskrave og lommer

Fisk?

Eller teknisk uheld?

Pulsvarmere efter Irenes opskrift; denne gang
i Lima fra Hjertegarn og på p 4.
Derfor slog jeg kun 40 masker op.

7 kommentarer:

  1. Jeg synes det er nogle meget fine fisk! Og det er da beundringsværdigt med alle de hjemmegjorte gaver. Dem vil du da få stor ære af.

    SvarSlet
  2. det da nogle søde fisk og hold da op du knokler godt nok derud af :-)

    SvarSlet
  3. Det er nogle søde fisk.
    Din søns trøje skal nok blive flot.

    SvarSlet
  4. Fiskene er meget søde :-) vi har også pakkeleg på arbejde. Flere har spurgt om jeg ikke strikker noget, jo det gør jeg nok har jeg svaret uden helt at vide hvad, tror det bliver et par fisk :-)
    Glæder mig til at se sønnikes trøje.
    God aften
    Majbritt

    SvarSlet
  5. Hej Lea
    Det er da de fineste fisk !
    jeg kan da sagtens se hvad de skal forestille - og de er rigtig søde.
    Har du mistet strikkelysten ? sønnens trøje ser ud til at blive fin.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Det er da nogle forrygende flotte fisk - der er absolut ikke noget teknisk uheld over dem!!!!!
    Og trøjen til din søn ser lun og lækker ud :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  7. Det er helt klart fisk - ingen tvivl om det ;-) Ovenikøbet i smukke tropiske farver :-)

    SvarSlet