torsdag den 17. november 2011

Småt er godt

I disse dage er jeg tilbage hvor jeg startede; nemlig som småtingsstrikker!

De tre store projekter (to cardigans til mig selv og en til Ældstesønnen) har måttet vige pladsen for et nemt og dejligt lille projekt.

Jeg havde 43 g BabyAlpaca Silk tilbage efter min Dropsmodel 132-4 og hvad var mere nærliggende end at strikke Irenes pulsvarmere som er supersøde og har samme snoningsmønster som tunikaen?! Jeg lod igen Drops Lace løbe med BabyAlpaca´en og resultatet er et par bløde og lune pulsvarmere.

Tusinde tak til Irene for at lægge opskriften ud til fri afbenyttelse. Jeg strikker helt sikkert et sæt eller to mere i vinterens løb. Skulle måske endda overveje at strikke et sæt til hver af vores tre voksne døtre som en ekstra lille julegave?

Småtingsstrikkeriet stopper ikke her. Forleden var jeg i garnbutik, da jeg skulle købe fødselsdagsgave til kreativ kollega. Jeg valgte et kit fra Kastaniestrik til hende......tjaeh, så måtte jeg da også selv lige have et kit.....eller to.

Efter at have strikket et par kjoler/tunikaer havde jeg næsten glemt hvor hyggeligt det er med de små ting, der bliver færdige på nulkommafem...... Så nu strikker jeg lige et par småting indimellem de lange pinde cardiganstrik!
Skønne pulsvarmere efter Irenes opskrift

Fisk og høns skal strikkes - bare for sjov og
for hyggens skyld 

8 kommentarer:

  1. De pulsvarmerne er bare kjempesøte. Jeg har nettopp strikket ett par selv. Og den tunika du har strikket var bare kjempeflott. Nydelig farge.
    Koselig blogg du har. Gleder meg til å følge deg videre. :-))))

    SvarSlet
  2. De er nemlig bare så fine - Irenes pulsvarmere og de er utroligt smukke i det garn, du har valgt :-)De små projekter er hyggelige at sidde med og bestemt også værd at skrive om :-)

    SvarSlet
  3. Meget fine pulsvarmere!! Det er godt med de hurtige projekter ind i mellem, jeg trænger til at få noget af pindende ind i mellem, så jeg fristes let af små projekter :)

    SvarSlet
  4. Ej, hvor er de søde og så matcher de jo perfekt. Og jeg kan heller ikke lade være med at købe alle de små kits, det er så sjovt.
    Tak for din søde kommentar til ugly, hvis du vil have mine notater skriver jeg dem gerne rent og sender til dig, bare smid en mail på rosenstrik (snabela) mail.dk

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine, de pulsvarmere ..
    og også skønt lige at veksle de store projekter med nogle mindre og mere overskuelige.
    mvh Mona

    SvarSlet
  6. Irenes pulsvarmere er rigtig fine til din trøje
    :-) De små projekter er søde.
    Majbritt

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. søde pulsvarmere du har lavet dig :-) - og skønt med lidt småtingsstrik til en afveksling mellem alle de store projekter :-) - glæder mig til at se høns og fisk her på bloggen.

    SvarSlet