tirsdag den 10. september 2013

Septemberstrømper

September starter med strømpestrik! Første færdige par er Lacy Mock Cable Socks:
Jeg strikker ganske givet et par mere efter samme opskrift; synes de er fine med det snonings-lignende mønster, der er nemt og hurtigt strikket. Og farven (Arwetta farve 807) er helt fantastisk, så jeg er glad for, jeg også købte et nøgle Indiecita i samme farve - af det vil jeg strikke et par pulsvarmere i samme mønster som strømperne.

Næste par strømper, der bliver færdige, er endnu et par Tadpoles:
Den mørkegrå Arwetta købte jeg for et par år siden og hver gang jeg har skulle vælge garn til et par strømper, har jeg kigget på den grå - og valgt en anden farve. Men ikke denne gang! Selvom jeg synes det er sjovt med heftige farver på fødderne, er det nu også rart at have nogle mere neutrale strømper. Og rart at få brugt noget "gammelt" lagergarn!

Jeg har før påstået, at Tadpoles er hurtigere at strikke end selv de mest enkle glatstrikkede - og det passer også i dette tilfælde; jeg har altså næsten kun lige slået masker op og i skrivende stund er jeg fire omgange fra at kunne lukke af for årets tredie par Tadpoles. Og der kommer da helt sikkert et fjerde par også!

Det bliver til et par pinde på Daffodil i ny og næ....og der er en pigekjole, der snart skal være færdig......og noget mønsterstrik........og.......men jeg erkender blankt at i år kommer der ikke meget færdigt strik fra mine pinde. Altså bortset fra strømper!

5 kommentarer:

  1. Flotte sokker - og arwetta er sådan en skøn garn.

    SvarSlet
  2. Jeg er ret imponeret over dine strømper, og de ser altså svære ud for mig

    SvarSlet
  3. kan godt være at du mest har strikket strømper, men synes altså det nogle fantastiske sokker du laver med mange fede mønstre :-) håber det smitter :-)

    SvarSlet
  4. Dine fødder får da den mest forrygende vinter med de lækre strømper du svøber dem i :-)

    SvarSlet
  5. Sikke mange skønne strømper der kommer far dine pinde - jeg er imponereret. Jeg kommer ud til Garn10 i aften og jeg har "Skovtur" på.

    SvarSlet