tirsdag den 21. februar 2012

Billet og bog

Som jeg skrev forleden, har jeg mere end perlegrus-fascinationen at takke Kirsten for. Jeg deltog nemlig i Kirstens Give Away om billetter til workshops under Fiberfesten i Ry og var så heldig at vinde en billet til Strik på Engelsk. Det er jeg meget glad for; har nemlig ikke rigtigt kunnet tage mig sammen til at strikke efter en engelsk opskrift - det er jeg sikker på, at jeg tør kaste mig ud i efter workshoppen!

Jeg ville meget gerne have mødt Kirsten i Ry, men det må jeg have til gode til en anden gang. I år har jeg heldigvis friweekend når der er Fiberfest, så jeg regner med at være der det meste af dagen. Og jeg håber på at møde rigtig mange "blog-venner" den 10. marts. Kommer du?

Samme dag som jeg modtog billetten, kom Den Voksne Datter på besøg. Hun havde Helga Isagers The Bird Collection med til mig!!! Og ja, hun er en helt fantastisk pige, men nej, hun havde ikke på eget initiativ købt den for at glæde sin mor. Jeg havde pænt fedtet for at hun lige smuttede i en garnbutik efter bogen inden hun kom hjem og jeg har selv betalt den!!!!
Nu har jeg så endnu flere modeller på to-do-listen! The Bird Collection er en meget lækker bog med skønne billeder - og ihvertfald tre modeller jeg gerne vil strikke: Raven kjole, Swallow cardigan og Robin bluse. Om det så bliver til noget, må tiden vise - jeg synes den liste vokser alt for hurtigt for tiden!!!

Et eller andet skal jeg finde på at slå op til nu! Med en færdig Mig og næsten færdige strømper, utallige perlegrus-farveprøver (uden at have fundet den helt rigtige) og slet ingen lyst til at færdiggøre ufo´er, må der nyt på pindene!

Men hvad?????????

10 kommentarer:

  1. Jeg VIL til Ry, uanset hvad - jeg blev tilbudt at holde en workshop, men min tid rækker desværre kun til et besøg og det VIL jeg :-) Så håber vi mødes Lea, selvom jeg nok kun har tid til et par timer.

    Dejlig bog, du har fået - jeg er ikke rigtig faldet for modellerne endnu, men det kommer nok, når jeg begynder at se nogle af dem strikket op :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig meget til at hilse på dig i Ry, Lene!!!

      Det er heller ikke sådan at jeg ligefrem falder i svime over modellerne i The Bird Collection, men jeg er sikker på de vinder med tiden :-) Det enkle look tiltaler mig meget (men puh, hvor skal der strikkes mange vrangpinde).

      Slet
  2. Hej , jeg var også så heldig at vinde til mønsterstrik med charlotte Kaa , så jeg håber på at vi ses ... indtil nu er det nemlig fri weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Birthe, du må holde fri den weekend og komme til Ry og nyde dagen!!! Vil glæde mig meget til at hilse på dig!

      Slet
  3. Dine valg i den nye lækre bog er også på min lasagne to-dó liste.

    Det bliver spændende at se hvad du går igang med, har du fået min mail ?

    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, den liste... Jeg sidder netop og prøver at prioritere....

      Ja, tusinde tak for din søde mail (jeg prøver at blive bedre til at tjekke mail oftere).

      Slet
  4. Hej Lea. Bird Collection er en mega god strikkebog, synes jeg. Jeg bliver (forhåbentlig) snart færdig med Robin blusen, som jeg strikker i en lys blå/turkis to-trådet uld fra Holst.
    Jeg er spændt på at se hvad du beslutter dig for at sætte på pindene - det kan vel for pokker ikke vare så længe, før du viser os det? KH Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold op, du er hurtig, Kirsten!!! Jeg glæder mig meget til at se din Robin bluse!!!

      Jeg har stadig ikke besluttet mig.....suk.....men jeg har lavet flere strikkeprøver blandt andet med vandrette masker.....ja, hvad mon det ender med?!!

      Slet
  5. Der skulle selvfølgelig stå lange to-dó liste og ikke lasagne - ved ikke lige hvor det kom fra :-((

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænkte om det måske var aftensmaden, der spøgte i baghovedet :-)

      Eller om det er navnet på en ny strikmodel, du er ved at designe?!!!

      Slet