lørdag den 25. februar 2012

Læsø m.fl. på pindene

Efter at have brugt to hele dage på at lave strikkeprøver med forskellige farvesammensætninger, var jeg lige ved at opgive. Havde besluttet mig for at jeg ikke måtte købe nyt garn, men skulle finde tre gode Læsø-farver på det hjemlige lager! Jeg strikkede og strikkede, men syntes bare ikke jeg kom frem til det ønskede resultat.

Torsdag opgav jeg og var et smut i garnbutik og købte to farver, jeg var sikker på ville være fine sammen med en udvalgt fra lageret..... Hm, med to nye farver i hus, blev jeg jo nødt til at prøve endnu flere kombinationer - og det gik der så lige et døgns tid med! Igår aftes slog jeg så endelig op til Læsø og nu bliver den som jeg vil have den; lidt mørk og i nogle af mine yndlingsfarver! Og jeg siger det lige igen: perlegrus er smukt!!!
En mørklilla/aubergine sammen med en lys rosa og den lækre gråbrune jeg tidligere har brugt til en Karla, blev mit endelige farvevalg til Læsø. Perlegrus vokser langsomt idet man kun strikker hveranden maske på pinden, så Læsø kan naturligvis ikke være mit eneste strikketøj. Faktisk forestiller jeg mig at den bliver min "hygge-model" som får et par pinde i ny og næ, mens andre modeller kommer på - og af - pindene!
Strømperne blev færdige; disse er med rib bag på skaftet helt ned til hælen; jeg har strikket sådan et par tidligere og de sidder bare supergodt på foden! Jeg udnytter at strømpepindene er fremme og har slået op til et par mere; igen vil jeg strikke min version af "to på én gang"  for det har jeg virkelig været glad for.

Nu vil jeg strikke videre på Læsø og strømperne. Og på noget helt tredie, som jeg lige har slået op til - endelig; den model har vist stået på to-do-listen sådan omkring forever!!!

12 kommentarer:

  1. Det er fede farver du har valgt til din Læsø, den skal nok blive smuk. Godt du har lidt andet at strikke på, for Læsø er vist bedst som langtids projekt.

    SvarSlet
  2. Hold da op nogle flotte farver du er kommet frem til det bliver så spændende at se Læsø når den håber af pindene....og det vare jo nok ikke længe hvis jeg kender dig ret.

    Rigtig god weekend.

    kh Jane

    SvarSlet
  3. Wow nogle flotte farver, du har fundet - den skal nok blive et hit! Jeg kan godt lide konceptet med en hyggemodel....måske kunne det indføres her på matriklen også :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  4. Den bliver da bare så flot!!!! Jeg er vild med farverne og glæder mig meget til at se den færdig.

    SvarSlet
  5. Smukke perlegrus farver Lea! Glæder mig til at se mere!

    SvarSlet
  6. Den Læsø glæder jeg mig til at følge :o)
    så flotte farver du har fundet ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Så flotte farver. Jeg så også Kirstens perlegrus-strik. Det har jeg ikke hørt om før. Glæder mig til at se din.

    SvarSlet
  8. Hvor er det herligt, at du er kommet i gang med Læsø - og det ser ud til at være meget smukke farver, du laver den i!
    Jeg har strikket på Læsø hele dagen i dag (og samtidig hørt en Leif Davidsen lysbog der hedder Limes Billede og som kan anbefales) og jeg har slået ærme nummer to op her til aften, og det er nu 5 cm langt (jeg strikker 3/4 ærmer).
    Læsø er også efter min mening sådan en model, der ligger som en god ven i lang tid og får lidt opmærksomhed hist og pist. Sådan en ven er dejlig at have - sådan en, der f.eks. giver plads til sokker.
    God weekend fra Kirsten

    SvarSlet
  9. hej
    sikke fine faver du har valgt til din Læsø, glæder mig da til at følge dens fremgang...

    SvarSlet
  10. sikke nogle fede farver du endte med glæder mig til at se den færdig :-)

    SvarSlet
  11. Skønne farver du har valgt,glæder mig til at se mere af den :-)

    SvarSlet
  12. Godt at princippet veg til fordel for valget af de rigtige farver :0) Jeg glæder mig rigtig meget til at se skride fremad :-)

    SvarSlet