fredag den 3. februar 2012

Februar-strik

Jeg satte i januar det mål, at mindst to og helst tre igangværende projekter skulle være færdige inden månedens udgang og både Karla, Håndevending og Paula blev færdige.

Her i februar prøver jeg igen at sætte mål. Og igen siger jeg mindst to og helst tre færdige modeller.

Der er en genganger fra januar for jeg blev jo ikke færdig med Eng. Nu er jeg der, hvor jeg skal lukke til ærmegab så der er ikke langt igen......men to lange ærmer på strømpepinde er jo ikke ligefrem det mest interessante at strikke, så jeg er bange for der kommer nogle overspringshandlinger i vejen........

Trøjen "Mig" (fra Annette Danielsens skønne bog: Strik en Stund) er lukket af ved ærmegab og jeg er igang med første ærme. Her satser jeg på at holde gejsten og (indtil videre) har "Mig" førsteprioritet, hvad strik angår.

En oldsag af en ufo er fundet frem; nemlig Frit Slag (sjal af Bente Geil). Og ja, jeg er jo også igang med Skulderblad...... Eller igang og igang......lidt overdrevet, da det ligger stille :-) Jeg ved ikke hvad det er med de sjaler; jeg gider godt have dem, men som strik har de altså bundprioritet - sådan ligesom noget jeg strikker på, når jeg ikke ved hvad jeg ellers skal lave (og hvor tit sker det lige at man ikke ved hvad man skal lave??!!!).

Fik læst A. J. Kazinskis Den sidste gode mand og er nu igang med Karin Slaughters Bortført. Så på læseplan går det da i det mindste som planlagt. Indtil videre!


Jeg har en lang arbejdsweekend foran mig - som sædvanlig, havde jeg nær sagt. Jeg er ikke en af dem, der med et saligt blik siger: Åh, endelig weekend - dejligt! Hveranden weekend har jeg nattevagt fredag, lørdag og søndag, de andre weekends har jeg enten en eller nul nattevagter, så helt fri har jeg altså kun hver fjerde weekend! Til gengæld har jeg fri flere hverdage end de fleste og det er jo heller ikke så ringe........ Bortset fra at min familie jo ikke har fri på de hverdage. Men nu har drengene snart vinterferie og jeg har taget nogle feriedage, så da indhenter vi noget af det samvær vi må undvære i weekenderne!

God weekend til dig, uanset om du er en af de heldige, der har fri sammen med din familie - eller om du som jeg skal på arbejde mens din familie hygger sig hjemme i den varme stue eller er ude og nyde sneen eller hvad de nu laver mens du er på arbejde (eller sover efter nattevagt).

14 kommentarer:

  1. Ih hvor er du sej til at komme igennem ufo bunken, men det er også nogle skønne projekter du har gang i, det gør det lidt sjovere.
    Jeg har det ligesom dig med sjaler, jeg elsker dem, men kan næsten ikke overkomme at strikke dem. Måske er det noget med faconen.
    Jeg glæder mig til at se din eng.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige nu er jeg lidt ufo-fikseret, men det kan hurtigt vende :-)

      Jeg glæder mig også meget til min Eng bliver færdig!!!

      Slet
  2. hej
    du er bare en super hurtig strikker og læser... jeg bliver jo helt forpuste af hvad du når... jeg selv har være meld skak mat på grund af sygdom og det er ikke sjovt når man vil lave alt muligt hyggligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er ikke sjovt at være så syg at man ikke kan hygge med familien og strik og andre dejlige sysler.

      God bedring!

      Slet
  3. Hej. Jeg er jo en af de heldige der har fri i denne weekend, og det strikketøj, weekenden vil blive brugt til kan du se noget af i løbet af søndagen.
    Jeg synes det er smadderflot, at du får så mange projekter færdige, og jeg glæder mig til at se dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kirsten, jeg glæder mig meget til at se dit strik søndag!!! Håber du har en superhyggelig weekend.

      Ja, jeg håber jo at jeg kan holde min plan om at få de ufo´er færdige - og hvis ikke, ja, så kommer der jo bare nyt på pindene....igen :-)

      Slet
  4. Hvor er det flot at din ufo bunke sådan svinder ind. Gid jeg havde noget mere rygrad til ,at sætte de mål for min.
    Her er weekenden kær kommen, vi har ingen planer ud over at nyde den :-)
    Glæder mig til at se dine trøjer.
    God arbejdslyst og Weekend
    Majbritt

    SvarSlet
    Svar
    1. For mig er de bedste weekends netop dem man ikke har planlagt andet end nydelse for!

      Jeg glæder mig også over hver ufo, der bliver færdig - og ved at det nok bare er en kortvarig "dille" jeg har......det ligger jo mere til mig at slå op til nyt end til at strikke færdig!!!

      Slet
  5. hej Lea
    du må da være noget hyper , så meget som du får produceret ? :o)
    hold da op ! hatten af !
    og flot er det tilmed ! De der snoninger tager sin tid, og alligevel kommer du i mål med alle dine projekter, incl. de læsemæssige.
    Også jeg glæder mig til at se de færdige trøjer.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg er ikke hyper - jeg er doven :-)

      Jeg er så doven at jeg ikke gider andet end sidde i min stol og strikke imellem nattevagterne og så ender det jo med at blive til noget i den sidste ende!

      Snoningerne er forholdsvis hurtige at lave, men jeg synes nu ikke det er vildt sjovt...... Tror ihvertfald ikke jeg ville orke have gang i to projekter med snoninger på en gang!!!

      Slet
  6. Sikke struktureret du er ;-) glæder mig til at se resultaterne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he, Lykke, meget er jeg blevet kaldt, men aldrig struktureret!!!! Før nu altså :-)

      Næh, jeg må nok indrømme at jeg er vildt ustruktureret; jeg prøver bare at tage mig sammen for tiden!!!!

      Slet
  7. Altså Lea, det har været så skønt at følge din strikkeudvikling - du er jo endt som en ren speed-strikker af større projekter - har du tænkt på det? :-)

    Imponerende viljestyrke og handlekraft, du lægger for dagen - du skal nok nå det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene; tak for de søde ord.

      Jeg anser bestemt ikke mig selv som værende speedstrikker; tror simpelthen bare det er fordi at jeg efter og inden nattevagterne ikke orker lave noget som helst andet end at sidde og strikke, at det ender med der trods alt bliver noget færdigt.

      Slet