mandag den 20. februar 2012

Mig

Så fik jeg lukket af, syet sammen og vasket Mig :-) Tre uger og tre dage efter jeg slog op til den; sjovt som nogle modeller glider af pindene i et okay tempo og andre (som f.eks. Eng) tager måneder eller halve år at få færdige.....

Nå, jeg mangler nu stadig at finde knapper, så helt færdig er den jo ikke! Det forhindrede mig ikke i at tage en knapt tør Mig på og smide kameraet i hænderne på Kvik, gå udenfor og lægge ansigtet i de sædvanlige gammel-sur-tante-folder og frysende kassere mange billeder undervejs....
Her ses tydeligt at ærmerne har rigeligt med vidde; jeg
prøvede ellers at skjule det ved at samle det lidt
under armen.......

Nej, rib slanker ikke (og det gør cola og chips vist heller ikke)
Men detaljen med
snoninger i kraven/nakken er da fin, ikk?

Jeg kan ikke gøre for det; jeg ser bare sådan ud!!! Sur, men
skinnet bedrager - jeg er ikke sur!
Facts
Model: Mig af Annette Danielsen fra bogen Strik en Stund
Str.: L
Forbrug: Ca. 500 g. J C Rennie Supersoft, farve Med Grey, strikket med to tråde på pind 4
Bemærkninger: Meget velskrevet opskrift (som sædvanligt når det er AD, der står bag), men jeg synes nu ærmerne er alt, alt for store - ihvertfald kan jeg sagtens anlægge nogle solide mormor-arme og stadig passe den! Men ellers en dejlig model, som jeg elskede at strikke.
Hit or shit: Hit, trods ærmerne. Jeg kommer til at bo i den trøje!!!

23 kommentarer:

  1. Åh at stå foran det kamera, Lea - det er så svært at forholde sig afslappet - du er ikke alene om det ;-)

    Det er en superflot Mig, du har fået dig - fede detaljer - snoningerne i nakken er helt suveræne, men det undrer mig, at der så meget vidde i ærmerne, det synes jeg bestemt ikke plejer at være et problem med fru Danielsens modeller - men helt klart en smuk og meget anvendelig trøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Detaljerne på trøjen er nemlig fine, synes jeg - med snoninger i nakken og på ærmerne hele vejen op i kraven....

      På modellen i bogen ser ærmerne også ud til at have ret meget vidde - og at jeg så tilmed strikker lidt løst.....hm.....

      Slet
  2. Ha-ha .... Lea du kan bestemt ikke være sur , slet ikke med din fede form for humor :-) Jeg kommer næsten altid til at grine af dine dejlige indlæg :-)
    Super flot trøje du har lyn strikket ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går dejligt hurtigt på pind 4 - og så strikker jeg helst heller ikke på tykkere pinde!!

      He, he, nej, sure mig - ikke tale om!!

      Slet
  3. Det er en rigtig flot model med fine detaljer.
    Ja Birthe har ret - det er altid morsomt at læse dine blog indlæg - skøn humor du har :-)

    SvarSlet
  4. Nå din sure kamel ;-) endnu en fed model (altså trøjen!) og den har nogle smukke detaljer! Synd med ærmerne, men det er selvfølgelig også godt at have noget at vokse i (eller ......)

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he, jeg plejer at sige sure æsel - men kamel er måske et bedre ord....så kan man give de sure nogle på puklen :-)

      Åh, det der med at have noget at vokse i, er vist kun godt hvis man er barn eller gravid :-)

      Slet
  5. Rart at vide du ikke ER sur, for der er ikke meget at grine af på de billeder...hi hi.

    Du skulle ellers smile bredt med sådan en overlækker model MIG du der har lavet, jeg undrer mig også lidt over ærmevidden når det er en AD model.

    Men skøn det er den.
    kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ender jo med at blive kendt for mit sure mokke fjæs :-) :-)

      Mig er lækker; jeg må forhøre mig hos andre, der har strikket modellen om deres ærmer er lige så store (eller om jeg har bare strikket rekord-mega-meget løst)

      Slet
  6. hej
    den er super fin og jeg syntes du ser godt ud i den.. og fin detalige med snogninger i nakken... fed trøje.

    SvarSlet
  7. Hader også at blive fotograferet og det ses også tydeligt på billederne der bliver taget af mig :-)

    Men lækker og dejlig trøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, det er bedre at stå bag kameraet!!!

      Slet
  8. hej Lea
    Du har en skøn selvironi ;o)
    Og trøjen er også ret vellykket - på trods af det du skriver om ærmerne.
    Nu er det bare spændende hvilke knapper du finder til den :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak.

      Ja, jeg må på knappejagt......

      Slet
  9. Selvom du ikke ser særlig tilfreds ud, synes jeg altså, trøjen er blevet rigtig lækker

    SvarSlet
  10. Du ser jo ikke sur ud, men bare koncentreret om at vise modellen, og da vi jo ikke er udlærte fotomodeller kræver det jo en hel del at stille op foran et kamera...:o)
    Men Mig er flot til dig og godt med lidt vokseplads...:o) Var også på min liste, men efter jeg lavede Dig, så fik jeg vist nok af de snoninger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har flere modeller med snoninger på to-do-listen, men ved heller ikke om jeg orker flere snoninger lige nu... Ikke at de er svære at lave, men....... Trænger måske bare til lidt rundt-og-rundt-på-rundpinde-strik nu!

      Slet
  11. Hej Lea. Ja, det er virkelig svært at smile afslappet foran et kamera. Kan du ikke få ham Kvik til at sige noget ustyrlig morsomt eller stå med et lille hånddyr og vinke til dig? Ellers må vi jo nøjes med den alvorlige udgave af dig også fremover - og man hører jo sagtens på humoren i det skrevne at der er andet end alvor i fruen.
    Og så til MIG, som jeg aldrig har haft lyst til at strikke, før jeg så den her på DIG. Det er da vist en fed trøje, som jeg også godt kunne begynde at overveje. Din er i hvert fald blevet meget lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også bare bladret ganske uinteresseret forbi Mig i al den tid jeg har haft bogen.....men pludselig syntes jeg bare at jeg måtte strikke den og så gjorde jeg det.

      Jeg er helt vild med den - bortset fra ærmerne!!!

      Slet
  12. Du kan roligt smile stort :-) Mig er super flot, wau. Den må på to do listen for jeg har fået et behov hihi, ærmerne skal der nok lige revideres i.
    Majbritt

    SvarSlet