tirsdag den 10. april 2012

Glade Striber (næsten) færdig

Så blev jeg (næsten) færdig med farveorgiet! Ren fornøjelse at strikke striber i dejlige farver og se hvordan de mødes undervejs. Der er både matchende og mere hidsige partier i mine Glade Striber. Alt i alt synes jeg det er et skønt orgie af farver, der signalerer liv og glade dage :-)

Opskriften er enkel og lige til at gå til og resultatet er en skøn vest, der luner de rigtige steder og nok skal blive brugt på de kølige sommeraftener! Og ja, jeg kommer til at bruge den selvom jeg er lidt farve-forskrækket! Synes den er superskøn og farverne suser direkte ind i humørcenteret :-)

Der er dog et lille men........ Den er nemlig blevet lige lovlig stor (selvom jeg endda har strikket en anelse fastere end opskriften angiver). Jeg har derfor valgt ikke at strikke rib-forkanterne og summer nu omkring forskellige måder at sy forkanterne ind og dermed minimere vestens omfang lidt. Men nu tager jeg snart afsted på nattevagt, så den løsning må vente til imorgen!

36 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fed!! En rigtig humørbombe :-) Håber du kommer op med en smart løsning på størrelsesproblemet, alternativt må du igang med stor andel flødekager :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, uha, flødekager.... Så skal jeg jo strikke så store størrelser at jeg aldrig bliver færdig :-)

      Slet
  2. Lea for pokker din hurtigstrikkende kvinde.......den er bare SÅ skøn farverne er dejligt afpasset efter hinanden uden at være kedelige.

    Så er det min tur jeg må prøve det.....;-))

    Husker du at kigge i mailboksen,,,,,,???

    God vagt

    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Glade Striber kan strikkes på ingen tid; det er ikke mig, der er hurtig!!!!

      Rigtig god fornøjelse med din som jeg glæder mig meget til at se!!

      Slet
  3. Den vest er da bare for skøn !
    jeg glæder mig til at se foto af dig med den på :o)
    - for jeg er nemlig sikker på den klæder dig, og at du godt kan bruge disse farver, trods dine forbehold (i tidligere indlæg).
    Flot er den.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Mona, de forbehold er kastet til side nu; ihvertfald hvad Glade Striber angår! Den er skøn!!

      Slet
  4. Den er blevet super frisk , jeg syntes farverne er lækre :-)
    Men smadder irriterende når sit strik bliver for stort , trods måling og kontrol .... hmmmjeg har igen igen trevlet min jakke i Eskimo op , fordi den blev for stor ..... Så nu kommer den i skamme krogen til næste vinter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skammekrogen er et godt sted til strik, der ikke vil som vi vil!!!

      Slet
  5. Dit eksemplar er altså blevet rigtig HOT! Den kan du sagtens være bekendt ;) Hvilke farver har du brugt til den? Jeg er særlig vild med den turkise der sidder i ribben.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den farve, der hedder EA, der har det blågrønne (samt lilla og rosa og syrlig grøn).

      Slet
  6. Det er en super fin vest du har strikket.
    Her er der også købt garn til en ')

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se din, Yt.

      Og måske strikker jeg en mere en dag; i en str M!

      Slet
  7. Den er simpelthen flot - utroligt som 2 nøgler garn kan formere sig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man tror jo næppe det kan ende sådan når man ser nøglerne hver for sig :-)

      Slet
  8. Dine glade striber er blevet rigtig flotte og kommer til at klæde dig godt, er jeg sikker på. Jeg synes dog det er synd, hvis du undlader at strikke forkanten på, da den simpelthen hører med til det samlede indtryk. Modellen skal være løstsiddende, lidt som en A-model. Jeg glæder mig til at se den færdige udgave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil også være ked af at undvære forkanterne, men hvis ikke jeg kan løse størrelsesproblemet på andre måder, må jeg undvære....

      Og så må jeg strikke en mere en str. mindre :-)

      Slet
  9. Så flot din glade striber er! Og nu har du fået mig til at vil lave en også. Jeg skal snart et smut forbi Bettekun, og så kan jeg vælge farver der.
    Tillykke med de "vilde" farver! Måske går du hen og synes du kan bruge flere vilde farver nu :-)
    Knus Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se, hvilke farver du vælger!!

      Og ja, jeg tør godt gå med Glade Striber, så måske der kommer mere i multicolor-striber fremover!

      Slet
  10. hej
    super flot er den blevet, og sikke nogle fede farver sammen. jeg har lige slåde op til min og håber den bliver lige så flot men det må tiden og garnet jo vise.

    glæder mig da til at se hvad du finder på at afslutte med og så må vi da se dig i den eller hvad..?
    have en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu ikke set en kedelig Glade Striber, så din bliver da også bare superflot er jeg sikker på.

      Slet
  11. Den er ellers blevet flot!

    En forsigtig tur i tørretumbleren kan også få dit flotte strik til at trække sig lidt sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har vasket den; det hjalp lidt, men ikke nok, så måske tørretumbleren får besøg af Glade Striber snart...

      Slet
  12. Tillykke med de færdige striber - den er jo blevet flot!!! Det havde jeg faktisk ikke regnet med, jeg synes dit forsøg var lidt vildt, og så gik det alligevel så godt.
    Håber du finder på noget genialt med dine forkanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg arbejder stadig på at finde den bedste løsning.....

      Og ja, jeg synes faktisk også det samlede indtryk er blevet helt godt, trods de noget hidsige partier undervejs :-)

      Slet
  13. hvor er den fin, jeg er nået til ærmekanten:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se din!! Det er jo et hurtigt stykke strik, så der er ikke langt fra ærmekant til færdig vest!

      Slet
  14. Den er rigtig sød.Jeg har nu købt opskrift og garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Endnu en Glade Striber at se frem til :-)

      Slet
  15. Den er blevet rigtig skøn. Jeg tror, jeg ville strikke kanter og derefter give den forsigtigt i tørretumbleren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nok nu jeg for første gang skal smide strik i tørretumbleren!

      Slet
  16. Den er blevet super flot, rigtig glade striber ;-) glæder mig til at se hvad du finder på til kanten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.

      Håber snart jeg kan vise min kantløsning......

      Slet
  17. Hvor er den altså bare blevet rigtig fed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig fed - og jeg kan sagtens finde på at strikke en mere :-)

      Slet
  18. Nøj, hvor er den flot - man bliver virkelig glad i ansigtet af at kigge på den og så ser den bare så lun og blød ud. FLOT
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak
      Ja, det er farver, der gør glad!!!

      Slet