søndag den 22. april 2012

Opstartsforbud fordi....

......Ældstesønnen skal konfirmeres på søndag. I den anledning ville jeg gerne have en ny kjole; den købte jeg torsdag, da jeg var i Skanderborg. Og fik så den idé at strikke et sjal, der passer til kjolen.

Derfor slog jeg op til endnu et Tinas Tørklæde og selve sjalet tager jo ikke lang tid at strikke, men kanten, som jeg skal igang med om ganske få retpinde, den strikker jeg ikke sådan bare lige på et par timer! Faktisk synes jeg den kant tager en evighed at strikke!!! Når jeg alligevel gider strikke sjalet, er det fordi jeg synes det er et ualmindeligt fint lille sjal og blondekanten er lige så smuk, som den er drøj at strikke.
Fordi jeg skal være færdig med sjalet og skrive sang og gøre hovedrent og plante en masse blomster i krukker og ordne de der hundredevis af småting, man kommer i tanker om undervejs, har jeg udstedt opstartsforbud til mig selv. For første gang i min halvandet år gamle "strikke-karriere" har jeg lavet en seriøs regel for min strikketid! Jeg slår ikke op til nyt før sjalet er færdigt og Ældstesønnen er konfirmeret!

Jeg har ferie hele næste uge og selvfølgelig når jeg alt det jeg skal - og på søndag sidder jeg i kirken iført min nye kjole og det matchende sjal.

Mandag den 30. april er det hele ovre og mit opstartsforbud bliver ophævet! Jeg har selvfølgelig allerede en idé eller tre - og jeg har pinde nok til dem alle :-)

20 kommentarer:

  1. Det skal du nok nå alt sammen! Håber I får en forrygende fest!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla! Ja, jeg satser på at nå det hele.....også sjalet :-)

      Slet
  2. Der er mange ting at se til med sådan en konfirmation forude !
    men du har en plan, og så når du det nok.
    Dog lyder det fornuftigt med opstartsforbud ;o)
    og så er jeg vildt imponeret over, at din strikkekarriere kun er på to år ..
    glæder mig til at se tørklædet.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er sørme meget at se til - også selvom man "bare" holder en lille fest.

      Jeps, startforbud er fornuftigt. Kedeligt, men fornuftigt!!

      Slet
  3. hej
    sikke en masse du skal på en gang.. kryser finger for du når det hele uden at blive helt slut. så i kan får en kanon god fest og se rigtig god ud.
    det sjal er et rigtig fint sjal og kanten er prikke over iet... så det er bare med at tag en ting af gange og så er det hele lige pslulig klar til den store dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret; tager man en ting af gangen og lader være med at stresse, så går det hele godt!

      Og ja, den kant er nemlig prikken over i´et - men den er laaaang!!!

      Slet
  4. Pøj pøj med sjalet - og alle de andre ting, der skal være på plads til konfirmationen; du når såmænd det hele, håber det bliver uden stress

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg lader være med at stresse og nyder endnu engang det faktum at jeg er anti-perfektionist; det gør altså tingene meget nemmere (for mig ihvertfald).

      Slet
  5. Nå så behøver jeg ikke mundkurv på mere nu slap det jo ud.....!!

    Din kjole ser rigtig dejlig ud og selvfølgelig rykker den jo lige en liga op når det skønne sjal kommer på

    Der er mange ting der lige skal klares til sådan en stor dag.....du kalder bare hvis du mangler hjælp.....jeg kan da altid strikke lidt på nogen af projekterne.......du kunne vel også strikkel lidt imens du skriver sang......eller...!!!

    Nå tror jeg slutter her

    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he, ja, jeg ser det for mig: strikkepinde og kuglepen igang på samme tid :-) Men ideer til versene kan jeg jo sagtens få mens jeg strikker....

      Ærgerligt man ikke kan strikke en sang :-)

      Slet
  6. God fornøjelse med alle gøremålene. Et opstartsforbud på omkring en uge, burde man kunne holde til - selv om det selvfølgelig ikke er helt let :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en uges opstartsforbud er til at holde ud. Jeg har jo ikke rigtig tid til det, så det kommer af sig selv, men mentalt er det slemt at tænke på at der ikke skal slåes op til nyt :-)

      Slet
  7. Og her troede jeg lige, at vi skulle strikke om kap, du og jeg, når vi nu tilfældigvis har ferie i samme uge. Men sådan skal det så ikke være.
    Jeg håber du får en rigtig god og produktiv uge med konfirmationsforberedelserne. Og jeg er sikker på, du får et meget fint dress på til festen. Det er rigtig smukke forårsfarver, du har valgt, og ja, det Tinas Tørklæde er et meget fint design. Og lige nu lagde jeg mærke til, at man faktisk kan købe opskriften alene. Det må jeg vist have gjort.
    Hils ældstesønnen og ønsk ham tillykke med den forestående ceremoni - hvad den så end betyder for ham. Jeg vil glæde mig til at genfinde dig som aktiv multistrikkende blogger, og så strikker jeg lidt for mig selv og måske om kap med nogen andre i mellemtiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, ja, det havde da været meget sjovere hvis vi lige kunne have et lille raskt strikkekapløb her i vores ferie :-) Men jeg strikker et par pinde på Sommer i Tokyo indimellem sjalskanten og rengøringen og sangen og....... Uden lidt spændende strik bliver det for surt, så sent om aftenen finder jeg Sommer i Tokyo frem og nyder et par pinde mønsterstrik!

      Slet
  8. God fornøjelse i ugen der kommer - mon vi får den fine kjole sammen med sjal at se på bloggen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Charlotte!

      Ja, mon ikke jeg kan lægge et billede ind af "det hele" senere på ugen?

      Slet
  9. Phu ha og det kalder man ferie....... God fornøjelse. KH Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla - jubi, du er blevet blogger :-) Cool! Jeg glæder mig da for vildt til at følge med hos dig - og hold nu op, hvor det sjal altså bare er smukt! Og hurtigt færdigt! Tror sgu du har slået Danmarksrekord!!!!!!!!!!

      Slet
  10. Nej så kan jeg godt se, at du er nødt til at være helt strikke monogam, men heldigvis ikke så længe. Jeg håber I får en rigtig dejlig dag, og at du når det hele. God ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er heldigvis ikke så længe - og hvor jeg da glæder mig til mandag :-)

      Da vil jeg slå masker op, mens sønnen er afsted på Blå Mandag!

      Slet