torsdag den 5. april 2012

Hidsige striber

Meget kan man kalde mig; blandt andet Bangebuks og Tudemarie, men ikke Kontrolfreak! Derfor har jeg ladet starten på de Glade Striber gå uden at blande mig i farveforløbet på de to Kauni-nøgler. Resultatet er en noget hidsig start på striberne!!!!

Nu venter et mere harmonisk farvemøde, idet de lilla og røde farver fra hvert sit nøgle bliver nabostriber. Dermed kommer der lidt ro på vestens midterstykke. Det er godt, synes jeg, og igen: jeg styrer ikke farverne!!! Heller ikke selvom jeg indimellem har bare en lillebitte smule lyst til det!

Da jeg lagde strikketøjet fra mig i min gode strikkestol, så jeg hvor godt vestens striber matcher den pude, jeg har i ryggen, når jeg sidder og strikker, så det måtte jeg jo også lige tage et billede af!
Og derefter slog det mig, at jeg har en nederdel i samme farver, som de Glade Striber (undtagen den røde). Så det tog jeg da også et billede af!!! Kommer sandelig ikke til at bruge nederdelen og Glade Striber sammen trods farvematch - bruger altid en ensfarvet top til en mønstret nederdel; det bliver for vildt hvis jeg har mønster på både over- og underkrop.
Jeg elsker farver!! Har bare mange ideer om hvad jeg kan gå med og hvad jeg ikke kan. Og det er ikke bare skøre ideer, for jeg kan hurtigt komme til at ligne en cirkusklovn; behøver ikke engang blive malet hvid i ansigtet for min naturlige hudfarve er bleg/hvid (med lidt rød/lilla undertoner). Og er det koldt nok, bliver næsen såmænd rød helt af sig selv!!!

Jeg håber, at jeg kommer til at bruge mine Glade Striber og hvis den ikke klæder mig, ja, så kan jeg da i det mindste sige, at den matcher mit humør: jeg er nemlig glad - for om bare en enkelt nattevagt er det min tur til at have friweekend! Jeg skal nyde mine to fridage i fulde drag - med Glade Striber på pindene, men først og fremmest i selskab med mine dejlige drenge!
God påske 

11 kommentarer:

  1. Stakkels Lea, jeg kan godt høre du har mange forbehold, så måske er hidsige farver bare ikke dig, og så nytter det jo ikke noget, hvad andre synes, det er hvad du synes der tæller.

    Jeg er spændt på at høre hvordan det går, når du får den på og om du bliver positivt overrasket, eller ender med at flå den af igen. Rigtig god påske til dig.

    SvarSlet
  2. hej
    det bliver spænde at se hvordan den bliver når den er færdig og jeg har det nok som dig, syntes den trøje er super flot og kunne godt tænke mig en men jeg ved altså ikke om jeg ville gå med den, da jeg er meget til dæmpet farver og ikke for meget der er hurtig bliver for vild til mig. men jeg syntes de er super smukke sommen de farver du har valgt.
    mønstert er deten str. eller hvordan.?

    nyd dine fri dage.

    SvarSlet
  3. Hvor bliver den altså bare fed, glæder mig til at se den helt færdig :-)

    SvarSlet
  4. Dejlige farver, og det er altid spændende at se hvordan striber og kaunigarn ender. God påske.

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle fede farver!! Det må være så sjovt at strikke og hele tiden se hvordan de nye striber ser ud sammen. Den bliver vildt flot til sommerens hvide jeans, og vinterens sorte!

    SvarSlet
  6. Nej, kontrolfreak er du nok ikke. Og med de striber har jeg også svært ved ordet bangebuks - det passer da vist heller ikke helt? Tudemarie så, tja ... det er jo ikke nemt at vide for en anden en.

    Jeg har det godt nok ambivalent med dine striber. For hidsige er de. Men jeg kan også godt se på dine billeder af interiør og nederdel, at det er farver, du kan lide.

    Jeg er jo bange for farver, så jeg ville aldrig vove et eksperiment som dit, men når det så er sagt er jeg lige ved at sige: løb dog linen ud og tage dine striber på til den spraglede nederdel. Kunne der ikke være noget format over det?

    Jeg er spændt på at se, hvordan striberne ender med at falde ud til sidst, og ønsker dig gode fridage, som vist må være indtrådt nu.

    SvarSlet
  7. Liv og glade dage - i den grad! Den bliver så flot! Helheden med hidsige og afdæmpede områder bliver garanteret rigtig god :-) sådan et strikketøj er svært at lægge fra sig, så jeg glæder mig til snart at se det færdige resultat!

    SvarSlet
  8. hej Lea
    det er flotte farver - og det sjove ved at arbejde med det garn er netop de ukontrollerede farveskift. Jeg er vild med det.
    og vær ikke bange for at bruge forskellige mønstre sammen - det er højeste mode!
    (ja jeg ved godt, at vi lærte .... )
    men sætter du det sammen med noget ensfarvet, går du aldrig alt i byen.
    spændende engang at se resultatet :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  9. Det er da glade og smukke farver der lyser op ;-) Jo flere jeg ser lave den jo mere får jeg også lyst til at lave den, vi må se.
    Glæder mig til at se din model.

    SvarSlet
  10. Det er godt nok spændende ud!
    Dejlige farver :-)

    SvarSlet
  11. Jeg ønsker dig et par rigtigt dejlige fridage :-) De Glade Striber skal nok blive god - hvis farverne ikke lige klæder dig, finder du sikkert en anden, der kan bruge den - for den bliver skøn :-) Men ellers kan du jo bare sådan lade den ligge lidt nonchalant i strikkestolen - bare fordi den matcher ;-)

    SvarSlet