fredag den 13. april 2012

Ud i det blå......

Jeg har slået op til noget blåt!! Blå er ikke den farve, der er mest af i mit klædeskab. På garnlageret er der heller ikke meget blåt, men lidt har også ret og der er lige præcis nok af en helt lys blå til dette projekt.

Lyseblå og jeansblå kan jeg godt lide, men jeg er helt allergisk overfor koboltblå - som teenager/ung i 80´erne blev jeg simpelthen bombarderet af den farve; den var jo overalt!!!! Og da min veninde i Næstved (ja, jeg har boet på Sjælland), malede samtlige vægge i sin lejlighed koboltblå fik jeg nok af den farve - jeg var overmæt af den heftige blå og er ikke siden for alvor blevet sulten efter den igen! Hvad der så fik mig til at købe en meget blå strikket kjole for nogle år siden, kan jeg ikke svare på.....måske bare fordi jeg generelt er vild med kjoler, især strikkede? Uanset hvad så har jeg faktisk haft den på et par gange - skøn kjole, forkert farve!

Jeg må bare erkende, at blå i alle de lyse, støvede og jeans"agtige" nuancer, sniger sig mere og mere ind på mig og det må jeg jo tage konsekvensen af og strikke noget blåt :-)

10 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig smuk, blå farve, du har fået pindene i.
    Der er ikke noget galt i at have boet på Sjælland, det gjorde jeg selv i 22 år, inden jeg flyttede 'hjem' til Nordjylland :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror jeg har det ligesom dig, kan heller ikke vild med blå. Og alligevel begynder jeg at kunne lide jeansblå.
    Hvad mon du er startet på?

    SvarSlet
  3. Sjovt, jeg har selv skrevet om farven blå i dag, men modsat dig er jeg til det blå - men jeg er også både blond (med lidt gråt islæt) og blåøjet...

    SvarSlet
  4. En anden en elsker blåt - det er en fantastisk farve efter min opfattelse. Men jeg deler virkelig din afsky for koboltblå - den er forfærdelig. Og så har jeg en nabo her ved gadekæret, som jeg bor lige ved siden af, der har malet sit lille hus koboltblåt!!!
    I starten jeg boede her drømte jeg om at male det en eller anden nat, men det er aldrig rigtig blevet til noget.
    Din lyseblå er smuk, synes jeg, men hvad skal du lave i den dejlige farve?

    SvarSlet
  5. Det er så flot en blå farve, den bliver god.

    SvarSlet
  6. Flot flot du har valgt, meget sommerlig ;-) det bliver spændende at se hvad det bliver til.

    SvarSlet
  7. Nogle af os, der stadig bor på sjælland, kan godt lide blåt :-)
    (også nogen gange en lille bitte smule koboltblå:-/)
    Glæder mig til at se, hvad din blå er bliver til.

    SvarSlet
  8. Det kunnse have været et billede af det strikketøj jeg sidder med i hånden lige nu, du havde lagt ud. Pudsigt. Er det også geilsk? Jeg er meget begejstret for farven.
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  9. Jeg er vild med blå (også kobolt må jeg indrømme) - de støvede nuancer synes jeg også er utrolig flotte, så jeg glæder mig til at se dit "ud i det blå" projekt
    Kh Karen

    SvarSlet
  10. Jeg har en svaghed for blåt ind imellem, men er ligesom du også blevet vaccineret mod den koboltblå i 80'erne og har det lidt på samme måde med ren orange. Brændt orange og paprika kan bedre gå.
    Den blå farve du har fundet er meget smuk og jeg er spændt på at se, hvad det er du strikker. Rigtig god weekend.

    SvarSlet