mandag den 30. april 2012

Tinas Tørklæde nr. 3

Så er vi på den anden side af konfirmationen. Vi havde en skøn dag. Konfirmanden holder nu Blå Mandag med klassen; de er i Århus og skal blandt andet køre gokart.

Lige nu er Kvik ude og aflevere lånte borde og stole og jeg nyder en kop kaffe i fred og ro! Ligeledes nyder jeg, at sjalet blev færdigt til tiden - og ikke mindst nyder jeg, at jeg nu igen frit kan kaste mig over lige præcis de strikkeprojekter, der lokker allermest!!! Ikke flere strikke-deadlines til mig!

Jeg gentager mig selv når jeg siger, at jeg synes det er et fint lille sjal, men jeg holder virkelig meget af disse små sjaler, der varmer skuldrene og halsen, er dejligt bløde og superfine med den smukke blondekant. Mit tredie Tinas Tørklæde bliver derfor ikke det sidste i rækken af små sjaler! Det er tilmed et hurtigt strikket sjal - selv kanten gik forholdvis hurtigt og glidende denne gang.

Ikke det bedste billede, men altså......... Kjolen fra Cream er lige min stil og sjalet varmede dejligt over skuldrene mens vi var i kirke. Det bliver helt sikkert et "sæt", jeg kommer til at bruge meget fremover.

Nu vil jeg hen i den gode lænestol og strikke videre på Sommer i Tokyo; åh, hvor har jeg dog savnet duften af uld og fornemmelsen af et par pinde i hænderne de sidste par dage..... Har været helt rastløs om aftenen når jeg istedet for at strikke lige skulle have styr på de sidste detaljer til festen.

Strikketid! Nu!

10 kommentarer:

  1. Det var dejligt, at I havde en god dag i går. Og det er dejligt, at du nu igen har strikketid.
    Det er et meget smukt sæt kjole/sjal, du fik lavet til konfirmationen, jeg tror farverne har været meget gode til dig.
    Og jeg glæder mig til at se, hvad du nu finder på. Også jeg er vendt tilbage til Sommer i Tokyo, efter at Granite er blevet færdig.

    SvarSlet
  2. Hvor er sjalet dog blevet kønt og så passer det fuldstændigt perfekt til kjolen jeg er sikker på du har været et smukt syn igår....dejligt at dagen gik godt og at ungersvenden nu fejre andendagen på bedste vis.

    Kan næsten mærke nydelsen i din strikketid/ frihed igen....;-))

    Kh Jane

    SvarSlet
  3. Godt I have en dejlig dag! sjalet er meget smukt, elsker farverne! God strikkelyst!!

    SvarSlet
  4. Hvor blev det et flot sæt! Godt set! Og tillykke med konfirmationen. Håber I havde en god dag.
    knus Elsebeth

    SvarSlet
  5. Det er super flot dit sjal og passer jo bare perfekt til kjolen .... kjoler fra Cream er bare så smukke.
    Tillykke med dagen og at dit strik nu bliver af lyst igen :-)

    SvarSlet
  6. Det var dog et dejligt sjal, og det er helt perfekt til kjolen, ser ud som om det altid har hørt sammen.
    Tillykke med din konfirmand, jeg håber det blev en rigtig god dag og god fornøjelse med sommer i Tokyo, som jeg glæder mig til at se.

    SvarSlet
  7. Tillykke med konfirmanden.
    Det er et meget smukt sjal du har lavet, flot til kjolen. Rigtig god strikkepause til dig :-)

    SvarSlet
  8. Hvor det sjal dog står fantastisk til en kjole fra Cream !
    det er jo lige stilen !
    Sjalet er meget vellykket.
    og godt at høre, at konfirmationen nu er godt overstået.
    tillykke med konfirmanden :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  9. Hvor er det et smukt sæt.
    Og tillykke med konfirmanden .

    SvarSlet
  10. Tillykke med konfirmanden. Sikken et smukt tørklæde, det er de skønneste farver.

    SvarSlet