onsdag den 11. januar 2012

Om at have strikkeplaner

At jeg har gang i indtil flere projekter er ingen hindring for at planlægge de næste mange projekter. At det helt sikkert også ret beset er spild af tid, afholder mig på ingen måde fra at drømme og planlægge.

Jeg ved jo godt at jeg ikke får strikket så meget som jeg drømmer om. Jeg ved også at jeg fortryder farver og modeller undervejs. At jeg finder nye modeller, der overhaler de, der ellers har stået på to-do-listen længe. At jeg køber nyt garn istedetfor at bruge lagergarn.

Alligevel har jeg hevet lidt garn fra lageret frem og lavet en liste over hvilke modeller jeg vil strikke af det. Bare fordi det er sjovt og hyggeligt. Og fordi en stor del af min strikkefornøjelse netop ligger i at drømme om skønne modeller i fede farver.
Her ligger blandt andet Vanilla, Livstykketrøje, Topstykke, No. 1, Eskildsø, Camomille, en vest, No. 4 og en Ellen Holm tunika. Ja, det gør der ihvertfald indtil jeg træffer andre valg og begynder at strikke. Men indtil da har jeg altså planer for lagergarnet :-) Og da dette blot er et tilfældigt udvalg fra lageret, ligger der jo mange flere planer/ideer/drømme sammen med alt det andet lagergarn..... Hyggeligt tidsspild i mit tilfælde - for der kommer jo mere garn på lager og flere modeller på to-do-listen.

Ja, måske er det lidt overdrevet at kalde det tidsspild; for det er jo mens jeg strikker, at jeg tænker over nye modeller - og at strikke er vel ikke tidsspild?!!!

Aktuelt er Karla den Anden snart færdig og de tre andre januar-projekter vokser også lige så stille - og jeg hygger mig med mit strik, slapper af - skiftesvis i en tilstand af nærvær og fokus på det aktuelle strikketøj og en mere fraværende tilstand hvor jeg automatstrikker og drømmer om næste model. Sådan er mit strikkeliv.

10 kommentarer:

  1. hej sikke nogle dejlige faver, ja kender kun alt for godt at nye procekter overtager gamle móg lige plusnig har man meget garn hihi... hvilken jo ikke gør noget.. glæder mig til at se hvad det er du får ud af alt det dejlige garn

    SvarSlet
  2. hej Lea
    den slags strikkeliv kender jeg ..
    altid fremme i skoene med nye planer. Kan næsten ikke vente med at blive færdig, før næste er projekteret.
    spændende at se din liste .. eller i hvert fald resultaterne af den
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Dit strikkeliv ligner mit til forveksling - og sikkert mange andre strikkenørders også - sikken et dejligt billede af en masse fremtidigt strikketøj. Skønne farver og skønne planer. Men helt sikker ikke tidsspild. Tværtimod - skønne drømme og dejlige stunder med at lave det, der bliver ud af drømmene.
    Det bliver dejligt at se en materialisering af de mange tanker.

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare noget lækkert garn i nogle fantastiske farver du har liggende der. Jeg kender ikke alle modellerne du nævner, men dem jeg kender lyder spændende - og resten glæder jeg mig til at se når du får dem på pindene :-)

    Håber det er ok med en kommentar fra en ny læser :-)

    SvarSlet
  5. Hvor jeg dog kender det - og synes, det er rigtig hyggeligt. Det bliver spændende at se, hvad der kommer ud af garnet engang

    SvarSlet
  6. Det kender jeg godt. Det er også dejligt at have drømme, for hvordan får vi ellers planlagt alt det vi gerne vil nå!!!

    Det er nogle rigtig flotte farver du skal have gang i. Glæder mig til at se hvad det ender med.

    kh. Lis

    SvarSlet
  7. Det lyder MEGET velkendt - at drømme og ligge planer, mens pindende arbejder :-) Men skønt at man hele tiden kan blive inspireret - ikke mindst på alle de dejlige blogs.
    Det er nogle rigtig flotte farver og spændende planer du har lagt. Glæder mig til at se dine fremtidige blogs :-)

    SvarSlet
  8. Lider af strikkefeber, som vi alle gør. Flotte farver, men har du tegnet ekstra forsikring på det lager ?? *smil*

    SvarSlet
  9. Alle: ja, man er jo blandt ligesindende her i blogland :-) Tak for alle jeres kommentarer!

    At have garnlager og strikkedrømme er skønt - uanset om nogle planer bliver ved drømmen og noget garn sikkert kommer til at ligge ubrugt i årevis.....

    Dejligt med nye læsere; tusinde tak for også at skrive en kommentar, Helle.

    SvarSlet
  10. Det er lækkert at drømme, det gør jeg også :) Jeg har også planer for det næste jeg skal strikke eller hækle!
    Drømmer mest om at blive god til at strikke! :)

    Men lige nu har jeg planlagt at færdiggøre mine to projekter - en sommerbluse og en strikket vinterbluse :) Bliver nu også dejligt at se dem på :)

    Skøn blog du har her!

    God weekend!

    Kh. Jenny

    SvarSlet