fredag den 25. februar 2011

Bedre sent end aldrig!

Ups!!! For et par uger siden tildelte Biaw mig en award og jeg må med skam indrømme at jeg ikke har gjort noget ved det! Før nu! Jeg sender den dog ikke videre, men er med på at fortælle otte ting om mig selv - for dem, der vil vide mere :-)

1. Den første ting har jeg tilfælles med Biaw: jeg roder! Helt vildt meget! Har bunker allevegne og over det hele (i vores hus på 228 m2 - så I kan nok regne ud, der er plads til rod i bunkevis). Til gengæld har jeg langt hen ad vejen totalt overblik over mit rod og ved i hvilken bunke hvad ligger...... Jeg kan også finde min families forsvundne sager i rodet, så herhjemme har jeg tilnavnet Tingfinderen Lea!

2. Jeg har ikke kørekort; da jeg var ung havde jeg ikke råd til at tage det, senere havde jeg ikke brug for det (støttede den kollektive trafik og cyklede en del), idag har jeg ikke modet til det (kan da ikke overskue alle de ting en bilist skal forholde sig til. Har dog en imaginær bremse i min side og den bruger jeg flittigt, når jeg synes Kvik kører lidt for stærkt eller for tæt på andre bilister (er 70 m ikke en passende afstand at holde til forankørende????), så jo, jeg leger da at jeg kører bremser. Hvem sagde Hyacinth??).

3. Jeg elsker bacon, gouda m. chili, avocado med rejer, hytteost, jalapenos, kommen, feta, oliven, rugbrød, røget laks og sildepostej, men er ikke spor begejstret for at lave mad. Får dog et flip et par gange årligt, hvor jeg går meget op i det, men desværre holder det ikke ret længe. Kan til gengæld godt lide at bage (måske også derfor jeg var i lære som bager en gang for mange år siden; måtte desværre droppe uddannelsen pga allergi) - bager bare ikke tit nok! Måske imorgen :-)

4. Er VILD med Dr. Hook; smukkere tekster og federe band skal man lede længe efter (in my opinion). Synger glad og gerne højt og meget falsk med på numrene og skal gerne dele nogle tekster med jer her på bloggen :-) :-) :-)

5. Jeg er en TudeMarie. Får tykke klumper i halsen og våde øjne over film, dokumentarprogrammer, musik, bryllupper og begravelser, bøger, stemninger og ja, whatever!

6. Om to måneder har jeg været kommunalt ansat i 15 år. Først som kontorelev og assistent ved Silkeborg Kommune, derefter en årrække som dagplejer og nu som nattevagt på en døgninstitution. Ville egentligt gerne have været folkeskolelærer, men det blev ved drømmen!

7. Har en fast efterårstradition: køber tulipanløg i kilovis og........ja, så sker der ikke mere. Finder dem i bryggerset om foråret og så er der kun de indtørrede skaller tilbage og drømmen om smukke tulipaner braser år efter år! Jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg ikke får dem i jorden!!! Kedelig, kedelig tradition!

8. Jeg har en tendens til at skrive forholdsvis lange blogindlæg! Måske det skræmmer nogle væk, men sådan er det altså her hos KreaLea. Take it or leave it :-)

Tak for awarden, Biaw.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar