tirsdag den 1. februar 2011

Godt igang - eller ihvertfald igang :-)

Jo, jo, jeg er startet på mit Topstykke. Har strikket hele 15 omgange!!!

Kom igennem den berygtede 4. omgang uden synderlige kvaler - håber så stærkt på, at det er rigtigt, det, jeg har gjort! Umiddelbart ser det meget fornuftigt ud. Ah, må hellere indrømme, at jeg sad med 4. omgang et sted mellem kl. 02.00 og 04.00 natten til mandag og var måske ikke lige allermest lysvågen, så jeg måtte tælle efter nogle (mange) gange før jeg fik det til at passe! Nu har jeg så besluttet at det er slut med alt det tælleri - jeg gør som der står i opskriften og så skal det jo passe, ikk?!!

Nu er 15 omgange altså for lidt til at flashe et billede, synes jeg, så det må vente lidt. Eller længe! Det forekommer mig faktisk næsten urimeligt at både familie, hunde, vasketøj, kødgryder og job kræver min tilstedeværelse når jeg nu endelig er igang med mit første "stortingsstrik". Burde have taget en uges ferie - alene - langt væk fra alting. Kun garn, opskrift, pinde og mig - sikke vi kunne hygge os :-) Nå, ja, vi ville også skulle have vores gode venner, maskemarkørerne og omgangstælleren, med, ellers ville jeg fare vild. I Topstykket. Men sådan en uge alene med Topstykket kunne hurtigt få bragt mig til bundstykket....
Det bliver ved drømmen og Topstykke tager den tid Topstykke tager, når man har begrænset strikketid.

Iøvrigt har jeg vundet en skøn hat i en Give Away (nu var odds altså også ret gode!!!) ved Susannes Sager. Hun laver snart en ny Give Away, så kig endelig ind til hende.

3 kommentarer:

  1. Hold da op, det går derudaf!
    Har tagget dig i en blogleg - håber du vil være med ;o)

    SvarSlet
  2. Tusind tak for dine pæne ord om min blog.

    Kram

    Marlene

    SvarSlet
  3. Ja, verden er til tider meget uretfærdig - hvad strikketid angår ;-) Flot gået :-)

    SvarSlet