mandag den 28. februar 2011

Garn til næste projekt

Fik ikke det jeg tog i garnbutikken efter, men så kan man jo altid købe noget garn, ikk?

Og nu har jeg taget springet ind i uldverdenen og så må jeg bare lære at gå med det kradsende stads! Basta! Lidt tøs er jeg jo alligevel selvom jeg prøver at blive hardcore-uld-fanatiker, så jeg strikker da bare en cardigan som jeg kan have en tynd bluse under. Så bliver kun hardcore-wannabe...... Pyt!

Farvevalget er også nyt; vil normalt vælge "tøse-farver" (må man overhovedet sige sådan? Eller kommer Ligestillingsrådet nu efter mig?)! Er dog også meget til brunt og gråt og jeg synes at turkis er SÅ flot. Idag var så dagen, hvor jeg skulle bryde ud af mine vanemæssige farvevalg, og det blev til farven Azure, der er totalt skøn med det flotteste spil i blå/grønne/turkis nuancer.

Købte 400 g Supersoft fra J C Rennie, 100 % uld, farve 0113B Azure. Nu har jeg bare tilbage at træffe beslutningen!!! Overvejer Hvirvelstrøm. Meget. Syren vil også være rigtig fin i denne farve. Jeg skal vist bare lige have lavet nogle strikkeprøver og se om jeg kan få det til at passe.

Jeg skal være færdig med sommerkjolen først. Tror jeg da! Måske bliver fristelsen til at begynde på min uld-karriere for stor!!! Under alle omstændigheder har jeg fri onsdag og torsdag, så da skal jeg bare strikke!

Er mere blågrøn i virkeligheden

3 kommentarer:

  1. Du har købt garn i min totale yndlingsfarve!! Jeg er SÅ vild med de turkise farver, og jeg glæder mig ret meget til at se hvad du tryller ud af det :-). Jeg er sikker på at det bliver helt fantastisk, hvirvlstrøm er et ret godt bud!

    Jeg ønsker mig et camomille, en poncho, en "lavender" (helga Isager) og en February Lady Sweater i tyrkis cascade garn. En eller anden da er en af de ting på pindene til mig :-)

    Tak fordi du er så opmærksom :-))

    SvarSlet
  2. Jeg er heller ikke for god til at gå med uld. Et lille trick som måske kan hjælpe dig, put dit uld strik i en pose og læg det i fryseren i et døgn. Aner ikke hvad det gør men det virker synes jeg.

    SvarSlet
  3. Ingen tvivl om at Supersoft kradser.
    Det bliver blødere efter vask og knap så kradsende.
    Åh, som det er en fed farve - og desuden en hot modefarve til foråret.

    SvarSlet